php kijken of een bestand door een client word gedownload.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuxido devito

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2007
Ik wil graag kijken aan de hand van een php script of iemand een bepaald bestand (plaatje bijvoorbeeld) download naar de browser. Zo niet wil ik het bestand weggooien. Kan dit met php? Zo ja hoe?

De toepassing is mij wat vreemd.

Hoe bedoel je dit?
Wat verwacht je precies met "een bestand downloaden naar de browser"?

Dus als ik het bestand niet download gooi je het weg :( Als jij 3 bestanden hebt staan en ik download daar 1 van dan worden de andere 2 weggegooid?

Het gaat erom dat een gebruiker een bestand download, dit komt in een tmp map te staan en vannuit daar kan je het downloaden. Alleen dat bestand moet ook een keer weer weg omdat het dan niets meer is dan wasted space... Maar als ik hem op een willekeurig moment verwijder loop ik de kans een download te onderbreken. Een andere manier zou zijn een soort ini bestand te maken en daarin vast te leggen welk bestand wanneer is aangemaakt en wanner verloopt en als hij verlopen is het te verwijderen... Maar als het directer kan (dus download verwijderen zodra hij niet meer word gebruikt) is dat handiger

Gaat dit om een dynamisch gegenereerd bestand?

Je zou via een cron-job er voor kunnen zorgen dat elke avond die specifieke map wordt geleegd.

het bestand is niet dynamisch gemaakt. Maar elke avond de map legen levert weer het theoretische gevaar op dat het bestand op het moment van downloaden word verwijdert...

De bestandsnaam aanpassen naar bijvoorbeeld: 1948739802_afbeelding.jpg
die eerste 10 cijfers is hiervan dan een zogenoemde timestamp.
Vervolgens kun je met een PHP-Script de map doorkijken en alle bestanden waarvan de tijd voor de underscore meer dan 2uur geleden is, verwijderen. Simpel maar effectief.

Omdat de rest van het script is omgebouwd is het niet meer nodig in ieder geval bedankt voor de hulp, kzal ff op opgelost zetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan