PHP - Ledengedeelte

• Onderwerp starter Onderwerp starter JanRa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JanRa

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Hallo Allemaal,

Ik ben aan het stoeien en heb het voor elkaar gekregen om op een website d.m.v. een php programma een ledengedeelte te maken wat communiceert met een database.

Je hebt 2 mogelijkheden op mijn ledengedeelte: word een nieuw lid. dan moet je verplichte velden invullen, of je bent al lid.Bij het aanmelden van nieuwe leden wordt alle informatie in de database gezet, dat werkt prima. Alleen het probleem is: ik wil het ledengedeelte echt voor de leden en niet voor andere mensen. Nu kunnen andere mensen zich gemakkelijk als nieuw lid aanmelden en dus gewoon toegang krijgen.

Nu dacht ik er aan om zelf wachtwoorden en gebruikersnamen uit te geven. Is hier een programma voor? Op het moment dat een echt lid zich wil aanmelden, moet hij een mail sturen naar de webmaster, deze zorgt voor een activering van een account. Heeft iemand een idee hoe ik dit simpel kan oplossen?

Daarnaast kan je bijvoorbeeld d.m.v. een , gescheiden tekstbestand gegevens in je database laden d.m.v. LoadDatafile. Ook de wachtwoorden voor het ledengedeelte. Om te testen heb ik wat voorbeeld gebruikers in de database geladen, en dus ook de wachtwoorden. Die wachtwoorden met voorbeeld gebruikers werken helaas niet. En dat komt door het wachtwoord. De gebruikersnaam herkent ie wel, hij communiceert goed met de database. Maar het wachtwoord geeft ie als verkeerd aan, terwijl het toch echt het goede wachtwoord is. Als ik als nieuwe lid toegevoegd word in de database dan werkt het wachtwoord wel. Als je dan de gegevens in de database bekijkt, zie je bij de nieuwe leden een versleuteld wachtwoord, dat gaat automatisch! Op het moment dat ik een testgebruiker invoer, en dus ook het wachtwoord zie je geen versleuteld wachtwoord. hoe kan ik dit oplossen?

Hartelijke groet,
Jan

Als je een programma zoekt waarmee je je database kunt bewerken, dan moet je eens kijken naar phpMyAdmin, is ws standaard geinstalleerd. Daarmee kun je gewoon nieuwe rijen invoegen.

Daarnaast kun je ook zelf wat in elkaar zetten natuurlijk ;) Als je gewoon een veld 'bevestigd' toevoegt aan je users en ze niet in laat loggen als dat niet op 'ja' staat, dan moet je ze ook handmatig activeren.

Je kunt dan een script maken wat alle bezoekers met 'bevestigd = nee' ophaalt, en die toont, met een knop om ze op 'ja' te zetten.

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp ongeveer wat je bedoelt. Alleen fraude is dan nog steeds mogelijk, als ik de naam weet van een lid, dan kan ik gewoon met die naam mij aanmelden als nieuwe gebruiker. De kolom bevestigd staat op nee, de administrator ziet de voor hem bekende naam, wat toch iemand anders is, hij zet met een knop op JA en iemand kan er toch gewoon in.

Oplossing hiervoor? Eventueel voorbeeld?

Groeten,
Jan

Beste Jan,

herken dit probleem wel, want ik moet zelf ook nog een ledensysteem gaan maken. Waar ik zelf aan zat te denken is om zulke specifieke gegevens te laten doorgeven bij registratie dat je eigenlijk zeker weet dat die persoon het is. Je kunt bijv. een emailadres opnemen als registratie.

Stel dat ik me als 'JanRa' registreer, dan zou de beheerder mij kunnen accepteren. Een bevestigingsmail gaat dan naar het opgegeven emailadres van jou!

Snap je...?

Herbert

Ja ik begrijp wat je bedoel. Nu heb ik het ledengedeelte voor elkaar gekregen. Als ik de uitbreiding wil toepassen heb ik hulp nodig. Wie kan mij helpen met het script schrijven om:

- zodra een gebruiker zich aangemeld heeft, er een acceptatiebericht ja/nee naar de beheerder gaat. In dat acceptatiebericht staat minimaal emailadres vermeld.
- bij acceptatie door beheerder: een mail sturen naar gebruiker zijn/haar emailadres, waarna gebruiker toegevoegd word in database met opgegeven gegevens?

Ik hoop dat iemand een voorzetje kan geven zodat ik er mee verder kan..

Groeten,
Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan