php mail() & IP security policy issue

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasperli

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
Mensen 'professionals',

Ik heb thuis een servertje Windows2003 en ISS6.0 draaien met php geinstalleerd en IP Security Rules ter beveliging aanstaan (voor testwebsites).

Als ik vanaf een gehoste website met een php script via mail() of smtp een mailtje probeer te versturen komt er niets aan.
Als ik mijn IP Security Rules filter uitzet komt ie wel aan.

Het nu al wat geprobeerd te rommelen met IP rules maar ik kom er niet echt uit.
In de php.ini staat port:25 smtp:mail.chello.nl
Afzender email is ook opgegeven.

Outbound rules Permit: (voor de rest Deny)
80 TCP
53 TCP/UDP
443 TCP

Inbound rules Permit (voor de rest Deny)
80 TCP
20 TCP
21 TCP
25 TCP
110 TCP

Weet iemand zo uit zn hoofd welke regel of instelling ik ben vergeten?
Alvast bedankt!

Jasper

Het lijkt mij dat bij Outbound rules Permit: port 25 erbij moet staan, je wilt immers via port 25 naar buiten mailen.

[opgelost]

Nee, kwam net tot de conclusie dat het NIET lukt.....
En ik snap echt niet meer waarom..... misschien ziet iemand het in een oogopslag.

Als ik de Security policies uitzet dan komen alle mailtje verzonden vanaf een formulier met de functie php_mail() WEL aan.

Als ik de Security policies AANzet komt er met php_mail() niets meer aan ('gewoon email verkeer' word wel verzonden en ontvangen). Ook verzenden via een smtp server doet ie niet ("Failed to open fsocket.... failed to contact mail.chello.nl etc.) Die gegevens staan uiteraard in de php.ini.

Hieronder mijn rules:

Algemeen
rules1.png

Inbound
rules_inbound.png

Outbound
rules_outbound.png

Jasper

============ eerdere post, ik kwam erachter dat de rules uit stonden ======================
Die outbound regel had ik al op meerdere manieren geprobeerd zoals outbound van mijn IP naar willekeurige IP - Van port 25 naar port 25 en allerlei varianten daarop.

Uiteindelijk lukt het met de regel:
My IP to Any IP // Any port to 25

phpmail() gebruikt dus niet standaard port 25??? Weet iemand dat?

Laatst bewerkt:
Nog niet opgelost

Hallo,

Heeft iemand ervaring met webformulieren op Windows 2003, want ik heb het nog steeds niet werkend gekregen?
Thnx.

Jasper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan