PHP mail > ongewenst

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Goedemiddag!

Ik ben met een site bezig waarop klanten bestellingen kunnen plaatsen voor vliegtickets. De aanvraag wordt per mail naar het bedrijf verzonden. Nu test ik het script met m'n Hotmail-account, daar gaat de mail linea-recta de spambox in.

Nou snap ik dat Hotmail niet echt representatief is qua mailprogramma's, maar mijn vraag is toch, hoe kan ik de kans zo klein mogelijk maken dat de mails in de spambox komen. Het is erg belangrijk dat de mails wel degelijk aankomen.

Wellicht dat ik bepaalde headers kan/moet toevoegen? Ik verstuur de mails overigens middels de SwiftMailer class.

Bij voorbaat dank!

Kun je een mailtje vanuit Hotmail in het forum gooien? Zodat we kunnen zien hoe jij je mails op bouwt.
Het kunnen verschillende dingen zijn waardoor jou berichten in de spam box komen.

Draait deze applicatie bij jou thuis op een prive internetverbinding? Of in een datacenter.
Dit kan van belang zijn. Omdat hotmail checkt of de email vanaf een dynamisch ip afkomstig is.
Is het afkomstig van een dynamisch ip dan komt deze in de spambox terecht. (Als ik het goed heb)

Ongewenste email in PHP is een erg lastig onderwerp. Ik zou zeggen, probeer PHP Mailer eens. Schijnt een erg goed script te zijn.

Ik wil wel een mailtje hier plaatsen, maar ik heb geen idee hoe ik uit Hotmail de headers kan destilleren.

Ik heb de boel online geplaatst (in een datacenter dus) en ook vanaf daar komt het in m'n spambox.

Overigens zou ik het het liefst eerst met deze class goed willen krijgen, alvorens te denken over een overstap naar een andere class. Deze gebruik ik al langer en meestal zonder problemen.

Mmm... En wat gebeurt er als je het naar een ander e-mail adres verstuurd?
Bijvoorbeeld gmail?

Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat jij meerdere mailtjes op 1 dag hebt verstuurt om je mail form te checken. Hotmail ziet dit en accepteert dit niet, mogelijk zit hij dit nu als spam.
Wat ik bedoel is dat jij elke keer vanuit het zelfde ip adres emails verstuurt naar hotmail. Ik denk dat je IP adres nu is gemarkt als spam.
De mogelijkheid bestaat. Maar zoals hierboven al is gezegd. Het blijft een moeilijk onderwerp.

Hmm, possibly, maar het eerste mailtje kwam ook al als spam aan...

Ik laat het topic nog even openstaan voor het geval iemand anders nog suggesties heeft. Bedankt voor je moeite!

Oké, ik denk dat ik er achter ben!

Ik verstuurde steeds een mailtje met als inhoud "TEST".

Nu ik de daadwerkelijke mail eens geprobeerd heb, doet ie het wel :P

Wat mij betreft... opgelost :D:d

Laat het inderdaad een wijze les zijn, want het maakt niets uit wat voor headers je stuurt als je content niet goed is. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan