php main classen subclassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

migthy84

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Beste leden

Ik wil een php klasse gaan schrijven waarmee ik verschillende klassen aanroep.

voorbeelden.
ogane:
$this->payment->ogane->creditkaart(gegevens)
$this->payment->ogane->ideaal(gegevens)

buckoroo
$this->payment->buckoroo->creditkaart(gegevens)
$this->payment->buckoroo->ideaal(gegevens)

Met ander woorden
this->klasnaam->klasnaam -> functie;

nu wil ik ervoor zorgen dat ik 1 klasse heb die verschillende klasse aanroept. Zonder ze in 1 keer in te laden. Dus allene requir_once pas als het geselecteerd is

Hoe bouw je zo iet op.

buckoroo en ogane wil ik als aparte class hebben , ook fysiek(buckoroo.php en ogane.php). dus niet in de class payment (payment klass principe als interface)

payment is een klass selector

kijk eens naar de __autoload functie van php.
www.youtube.com/ <== LINK
Ik denk dat die je wel een eindje op weg zal kunnen helpen!

kijk eens naar de __autoload functie van php.
www.youtube.com/ <== LINK
Ik denk dat die je wel een eindje op weg zal kunnen helpen!

De autolood functie is erg goede functie.
Eigenlijk had ik gehoopt op een functie functie die met intelligent. Werkt. Zodat het aan pad geleverd kon worden gelezen welke klas er gelezen dient te worden.

ik heb nu opgelost door het uitgelezen via autoload en de constructor van de payment class. Het bespaart veel performance.
Wat ik ook gedaan heb is een multi selector gemaakt. Het kan soms zijn dat een payment bijvoorbeeld niet via ogone mag of buckoroo. Dit los ik dan op via hoofdc klasse

Onderstaande link is wat duidelijker autolood functie (part 2 levert code op waarmee je hele webserver uit kan lezen. Let wel op dat soms dubbele classen zijn dit niet wilt gebruiken
__autolood

Bedankt voor de feedback. Echter gebruik ik 5.2.6. .

Hier door heb ik besloten om niet meer te gaan werk in php maar ben over gestapt naar asp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan