JoeBengalen
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 mei 2011
Ollaah,
Ik heb mijn eigen MVC model gebouwd. Hierbij zit ook een Session class die alle sessies behandeld. Deze slaat hij op in een tmp/sessions folder.
Op mijn localhost (Windows 7) werkt dit allemaal perfect, maar nu ik het op een Ubuntu server zet gaat er iets mis.
Ik kan nog steeds inloggen en dus sessies wegschrijven. Ze kunnen ook gelezen worden, want ik kan ook ingelogd blijven.
Maar als ik op het knopje uitloggen druk gebeurd er niets. Sessies kunnen dus niet meer verwijderd worden.
Op deze manier wrod de sessie gestart en de folder aangewezen.
Zowel session_destroy als unset($_SESSION[$key]) hebben geen effect.
Misschien heeft het iets met de rechten op de ubuntu server te maken?
Ik heb de tmp (en sub) allemaal 777 gemaakt dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Echter zijn de sess_* bestandjes die php aan maakt 600.
Ik weet niet of dit normaal is?
Alvast bedankt.
Groetjes, moi
Martijn
Ik heb mijn eigen MVC model gebouwd. Hierbij zit ook een Session class die alle sessies behandeld. Deze slaat hij op in een tmp/sessions folder.
Op mijn localhost (Windows 7) werkt dit allemaal perfect, maar nu ik het op een Ubuntu server zet gaat er iets mis.
Ik kan nog steeds inloggen en dus sessies wegschrijven. Ze kunnen ook gelezen worden, want ik kan ook ingelogd blijven.
Maar als ik op het knopje uitloggen druk gebeurd er niets. Sessies kunnen dus niet meer verwijderd worden.
Op deze manier wrod de sessie gestart en de folder aangewezen.
HTML:
session_save_path(ROOT . 'tmp/sessions/');
ini_set('session.gc_probability', 1);
session_start();
Zowel session_destroy als unset($_SESSION[$key]) hebben geen effect.
Misschien heeft het iets met de rechten op de ubuntu server te maken?
Ik heb de tmp (en sub) allemaal 777 gemaakt dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Echter zijn de sess_* bestandjes die php aan maakt 600.
Ik weet niet of dit normaal is?
Alvast bedankt.
Groetjes, moi
Martijn