php mysql bewerkingen in database

• Onderwerp starter Onderwerp starter apen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

apen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
ik heb een website gemaakt waarbij de hele database op staat. deze wil ik dan kunnen bewerken en dat lukt ook, maar als ik op de bewerkpagina zit wil ik ook dat de huidige values van de input vakken er staan. dat lukt ook maar daarbij krijg ik de volgende error:

Warning: mysql_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, object given in C:\xampp\htdocs\amit\site\edit.php on line 10

dit komt omdat er gebruik wordt gemaakt van mysql en mysqli, maar als ik dit aanpas is de hele website blanco

zie code edit.php:

PHP:
<html>
<body>
<?php
$con=mysqli_connect("localhost" , "user" , "pass" , "table");
$nummer=$_GET['nummer'];
session_start();
$_SESSION['nummer'] = $nummer;

$result = mysqli_query($con,"SELECT * FROM gegevens WHERE nummer='$nummer'"); 
$row = mysql_fetch_assoc($result);
while($row = mysqli_fetch_array($result))
{
?>
<br><br>
<form action="edit2.php" method="post"> <table>
<tr><td width="30px"></td><td width="100px">Voornaam: </td><td><input type="text" name="voornaam" value=" <?php echo $row['voornaam'] ?>"></td></tr>
<tr><td></td><td width="100px">Achternaam: </td><td><input type="text" name="achternaam" value=" <?php echo $row['achternaam'] ?>"></td></tr>
<tr><td></td><td width="100px">Leeftijd: </td><td><input type="text" name="leeftijd" maxlength="3" value=" <?php echo $row['leeftijd'] ?>"></td></tr>
<tr><td></td><td width="100px">Woonplaats: </td><td><input type="text" name="woonplaats" value=" <?php echo $row['woonplaats'] ?>"></td></tr>
<tr><td></td><td width="100px">Adres: </td><td><input type="text" name="adres" value=" <?php echo $row['adres'] ?>"></td></tr>
<tr><td></td><td width="100px">Huisnummer: </td><td><input type="text" name="huisnummer" maxlength="6" value=" <?php echo $row['huisnummer'] ?>"></td></tr>
<tr><td></td><td width="100px">Postcode: </td><td><input type="text" name="postcode" maxlength="6" value=" <?php echo $row['postcode'] ?>"></td></tr>
<tr><td></td><td><input type="submit" name="verzenden" value="Verzenden"></td><td>
<input type="reset" name="reset" value="Reset"></td></tr>
</table>
</form>'
<?php
}
mysqli_close($con);
?>
</body>
</html>

Laatst bewerkt:
Vergeet de mysql_*-functies die moet je niet meer gebruiken.
Het combineren van mysql- en mysqli-functies is ook geen goed idee (en volgens mij niet eens mogelijk).

Wat het probleem is, is dat je de query gebruikt voor het verwerken van de resultaten.
Echter moet je eerst de resultaten van de query opvragen en dan deze verwerken.

Dus eerst query, dan result, dan fetch_assoc. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan