ik heb een website gemaakt waarbij de hele database op staat. deze wil ik dan kunnen bewerken en dat lukt ook, maar als ik op de bewerkpagina zit wil ik ook dat de huidige values van de input vakken er staan. dat lukt ook maar daarbij krijg ik de volgende error:
Warning: mysql_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, object given in C:\xampp\htdocs\amit\site\edit.php on line 10
dit komt omdat er gebruik wordt gemaakt van mysql en mysqli, maar als ik dit aanpas is de hele website blanco
zie code edit.php:
Warning: mysql_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, object given in C:\xampp\htdocs\amit\site\edit.php on line 10
dit komt omdat er gebruik wordt gemaakt van mysql en mysqli, maar als ik dit aanpas is de hele website blanco
zie code edit.php:
PHP:
<html>
<body>
<?php
$con=mysqli_connect("localhost" , "user" , "pass" , "table");
$nummer=$_GET['nummer'];
session_start();
$_SESSION['nummer'] = $nummer;
$result = mysqli_query($con,"SELECT * FROM gegevens WHERE nummer='$nummer'");
$row = mysql_fetch_assoc($result);
while($row = mysqli_fetch_array($result))
{
?>
<br><br>
<form action="edit2.php" method="post"> <table>
<tr><td width="30px"></td><td width="100px">Voornaam: </td><td><input type="text" name="voornaam" value=" <?php echo $row['voornaam'] ?>"></td></tr>
<tr><td></td><td width="100px">Achternaam: </td><td><input type="text" name="achternaam" value=" <?php echo $row['achternaam'] ?>"></td></tr>
<tr><td></td><td width="100px">Leeftijd: </td><td><input type="text" name="leeftijd" maxlength="3" value=" <?php echo $row['leeftijd'] ?>"></td></tr>
<tr><td></td><td width="100px">Woonplaats: </td><td><input type="text" name="woonplaats" value=" <?php echo $row['woonplaats'] ?>"></td></tr>
<tr><td></td><td width="100px">Adres: </td><td><input type="text" name="adres" value=" <?php echo $row['adres'] ?>"></td></tr>
<tr><td></td><td width="100px">Huisnummer: </td><td><input type="text" name="huisnummer" maxlength="6" value=" <?php echo $row['huisnummer'] ?>"></td></tr>
<tr><td></td><td width="100px">Postcode: </td><td><input type="text" name="postcode" maxlength="6" value=" <?php echo $row['postcode'] ?>"></td></tr>
<tr><td></td><td><input type="submit" name="verzenden" value="Verzenden"></td><td>
<input type="reset" name="reset" value="Reset"></td></tr>
</table>
</form>'
<?php
}
mysqli_close($con);
?>
</body>
</html>
Laatst bewerkt: