rfrancocantero
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 jan 2016
Hallo,
Mijn eerste post dus alvast mijn excuses als het misgaat.
Ik heb een Mysql database draaien met een PHP frontend. De tabel ziet er als volgt uit:
Logboek
-id
-Firmanaam
-Datetime
-Aantekening
hierin worden aantekeningen van het bedrijf bijgehouden. Zo kan een Firmanaam meerdere Aantekeningen hebben op verschillende Datetime(s).
In deze tabel staan NIET alle Firmanamen in.
We hebben ook nog een tabel KLANTEN:
KLANTEN:
-Firmanaam
-Adres
Logboek.Firmanaam is een foreig key van KLANTEN.Firmanaam
Nu wil ik in PHP een tabel hebben met unieke Firmanamen en daarbij het jongste contactmoment, gesorteerd op oudste contactmoment.
Firmanamen waar het veld Datetime leeg is, moeten ook worden meegenomen.
De bedoeling is uiteindelijk om met deze lijst een soort relatie call te gaan hanteren waarbij de oudste ( of nooit benaderde ) klanten eerst ( dus bovenaan ) worden benaderd.
Uiteraard heb ik zelf al het een en ander lopen rommelen maar ik kom er niet aan uit.
Stukje van mijn code:
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Mijn eerste post dus alvast mijn excuses als het misgaat.
Ik heb een Mysql database draaien met een PHP frontend. De tabel ziet er als volgt uit:
Logboek
-id
-Firmanaam
-Datetime
-Aantekening
hierin worden aantekeningen van het bedrijf bijgehouden. Zo kan een Firmanaam meerdere Aantekeningen hebben op verschillende Datetime(s).
In deze tabel staan NIET alle Firmanamen in.
We hebben ook nog een tabel KLANTEN:
KLANTEN:
-Firmanaam
-Adres
Logboek.Firmanaam is een foreig key van KLANTEN.Firmanaam
Nu wil ik in PHP een tabel hebben met unieke Firmanamen en daarbij het jongste contactmoment, gesorteerd op oudste contactmoment.
Firmanamen waar het veld Datetime leeg is, moeten ook worden meegenomen.
De bedoeling is uiteindelijk om met deze lijst een soort relatie call te gaan hanteren waarbij de oudste ( of nooit benaderde ) klanten eerst ( dus bovenaan ) worden benaderd.
Uiteraard heb ik zelf al het een en ander lopen rommelen maar ik kom er niet aan uit.
Stukje van mijn code:
Code:
include 'connector_mysql_start.php';
$result = mysqli_query($con,"SELECT DISTINCT Firmanaam, Datetime FROM Logboek order by Datetime ASC");
$row_cnt = mysqli_num_rows($result);
echo $row_cnt . " klanten gevonden.";
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.