[PHP][MySQL] Script uit database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krijn Tanis

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2002
Hoe kan ik met een script een php script uit een database halen? Ik heb dus pagina's mat alleen tekst, maar er moeten een paar actie wel met een php script. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.

Uhm... Ik vat het ff niet:

- wil je een php s c r i p t uit een database halen? Leg eens uit dan...
- Of wil je d.m.v. een php s c r i p t iets uit een database halen?

Ik wil een php s c r i p t uit een database halen. Dat script moet in mijn pagina systeem staan. Want als je op de normale manier met
PHP:
echo replasce($row[tekst]);
iets uit de database, komt het script er gewoon te staan.

Dus, als ik het goed begrijp, wil je php code rippen uit een SQL rij...? En zodra dat gelukt is krijg je enkel de rauwe code op je scherm? Dus als platte tekst als het ware? Als dat het geval is, dan vervangt php automatisch de <, > en " tekens in vervangende codes. Dit zul je dan met str_replace() weer terug moeten zetten naar <, > en ".

PHP:
<?php

$row['code'] = str_replace("&quot;", "\"", $row['code']);
$row['code'] = str_replace("&amp;gt;", ">", $row['code']);
$row['code'] = str_replace("&amp;lt;", "<", $row['code']);

?>

Sorry, maar dit bedoelde ik niet echt. Ik wil en de database een s c r i p t zetten en dat als een php s c r i p t ook werkelijk gebruiken. Dus ik zet een normaal php s c r i p t in de database en ik haal dit uit de database. Dus dat ik niet het s c r i p t letterlijk zie, maar dat het ook echt wordt uitgevoerd.

Ja... Dat doet het nu toch ook? Heb je niet ergens een voorbeeld staan dan? Want alle tekens die vervangen worden (soms, ook niet altijd) door alternatieven worden zo omgezet met de bovenstaande code. Dan zou hij in principe uitgevoerd moeten worden

Hij geeft een parse error op regel
PHP:
$row['tekst'] = str_replace("&quot;", "\"", $row['tekst']);
$row['tekst'] = str_replace("&gt;", ">", $row['tekst']);
$row['tekst'] = str_replace("&lt;", "<", $row['tekst']);

welke regel? Op die drie regels die ik gegeven heb is niets fout hoor... Je moet de variabelen wel wijzigen natuurlijk...

ik heb nu dus dit:

PHP:
<body>
<?php
mysql_connect("127.0.0.1","i-krijn_com","---") or die(mysql_error());
mysql_select_db("i-krijn_com") or die(mysql_error());
$select = mysql_query("SELECT * FROM pagina WHERE id='0'") or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($select);
$row['code'] = str_replace("quot", "\"", $row['code']);
$row['code'] = str_replace("gt", ">", $row['code']);
$row['code'] = str_replace("lt", "<", $row['code']);
mysql_close("127.0.0.1","i-krijn_com","----") or die(mysql_error());
?>
</body>

Parse error: parse error in script.php on line 18

====

$row['code'] = str_replace("&quot;", "\"", $row['code']);

Wat heeft dat nou weer voor zin dan? Je laat het hetzelfde... \" wordt weer \". Nee mijn code is nog steeds hartstikke goed ik heb hem op mijn eigen pc getest.. Niets mis mee.

Het moet gewoon ook aangepast worden he ;). Kijk nog eens of de velden wel precies zo heten als dat ik ze genoemd heb in het script of pas ze zelf aan aan de namen van de velden in je SQL database.

ik had alleen nog maar naar die laarsre reply gekeken met die parse error en dat kwam door de """ en die is nu weg. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan