[PHP & MySQL] Simpel usersystem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kipeke10

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Goedendag Helpers,

Op het moment ben ik in het bezit van een html website, het liefst wil ik overstappen naar een website waar bezoekers hun eigen account aan kunnen maken.

Wat ik precies zoek:
- Gebruikers kunnen registreren en inloggen
- Er kan maximaal 1 gebruiker per IP aanmelden (Probeer je een tweede account krijg je een melding)
- Een userlist waarop alle gebruikers te zien zijn + een zoekfunctie zodat je een gebruiker kan zoeken
- Tijdens het registreren moet de gebruiker enkele velden kunnen invoeren (Zoals: Beroep, opleiding, leeftijd) en deze moeten weer worden gegeven in de userlist achter de username.
- Gebruikers kunnen reageren op nieuwsberichten
- Gebruikers kunnen enkele pagina's meer bekijken (Zoals een downloadpage)
- Admin-account die de gebruikers kan verwijderen/blokken/aanpassen.

Extra: Het zou leuk zijn als gebruikers een soort 'profiel' hadden waar ze hun beroep later nog eventueel kunnen aanpassen en waar andere gebruikers informatie van die gebruiker kunnen lezen (Denk aan email etc)

Ik vroeg me af of dit makkelijk is of dat hier een enorm systeem achter zit.

Hopelijk hoor ik hier meer over van jullie

Hartelijke groeten,
Milan

Ginojo uLogin is voor zover ik zie niet veilig er zit geen csrf protectie op waardoor je heel makkelijk cookies/sessions kan jatten

maar hij vraagt tog ook om een simpel script? (zie titel)
ookal heeft hij veel wensen. :P

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe,
Het liefst heb ik niet dat er dus gejat kan worden ofzo.. Dus uLogin is niet veilig begrijp ik hieruit?

Je kan het ook bouwen op een bestaande cms hierdoor hoef je niet de login te maken scheelt weer werk!

Joomla
Drupal
Wordpress
Modx

Je moet maar eens kijken via de cms kan je ook pagina's beveiligen dus dit is eigenlijk bijna wat je zoekt succes!

Het totaal van mijn eisen lijstje wil ik nu eigenlijk anders verwoorden:

- Loginpagina -> wanneer ingelogd blijf je ingelogd tot je op uitloggen klikt
- Registratiepagina
- Pagina's die alleen gezien kunnen worden door mensen die ingelogd zijn

Weet iemand een script waar deze 3 dingen in zitten, en geen overbodige dingen. Alleen dit en meer niet?

Mvg,
Milan

misschien heb je hier iets aan: klik
Het is een tut voor het maken van een login pagina, en als je a ingelogt bent word je doorverwezen naar een
beveiligde pagina (dus eentje die niet-ingelogde mensen niet kunnen zien).
je kan er ook gewoon het bestad downloaden, als je het zelf niet wilt typen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan