PHP/Mysql Vragenbak

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Na een aantal tutorials gelezen te hebben ben ik op een nieuw idee gekomen:

Include
is het mogelijk om een apparte database te maken voor questions die ik via een include scripts in een div vertoon?
Dat wil ik dat die include random questions selecteerd uit de database

Graag advies:

Jeroen

Als de tabel niet te groot is kun je een random item ophalen uit de database:

[sql]SELECT * FROM table ORDER BY RAND() LIMIT 1[/sql]

in principe is de PHP niet anders dan normaal. De include moet wel correct HTML teruggeven en als je een specifieke codetabel gebruikt voor je char-set/encoding moet die ook juist staan in de include.

Maar dat zijn dingen die waarschijnlijk wel goed gaan.

PHPmagic doet volgens mij niets wat met de hand ook kan. Het wordt vooral gebruikt in omgevingen waar men met microsoft werkt en wat php moet deployen. Daarbuiten ken ik het niet echt.

De headers moet je dus naar kijken:

Code:
<?php #hoofdscript
#doe dingen
?>
<html>
#andere headers etc

<div> <?php include vraagjes.php ?></div>

in dit geval plaats je je output direct in je CSS/HTML er zijn dan geen extra (HTML) headers nodig. Wel moet je char-encoding kloppen met de rest van de pagina.

Als je de formatering in de include doet moet je wel de juiste headers meenemen, maar persoonlijk zou ik in dit geval "platte tekst" leveren en de rest overlaten aan de hoofdcode.

Beste

Hartelijk dank voor uw informatie

Aangezien ik niet echt een php kenner ben is deze software dus wel een aanrader ?
Om het zo te leren bedoel ik?

kan ik 'misschien weet u dat' of kunt u een gokje wagen, van gekochte php scripts, het sql file in deze sofware uploaden zodat deze mijn database maakt....

Nou hoe dan ook hartelijk dank voor uw hulp !!!

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan