<?php of <? wat is verschill

• Onderwerp starter Onderwerp starter eeyk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eeyk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
wat is nou eigenlijk het verschil tussen

<?php en <?

<?= $bla; ?> en <? echo $bla; ?> of <? print $bla; ?>

if($bla == "1"){ en if($bla == 1){

if($bla == "1" And $feest == "0"){ en if($bla == "1" || $feest == "0"){

of

$_SERVER en GETENV

en natuurlijk de config

pconnect of toch Connect ?

en /* */ en //

:rolleyes:
:d

<?php opent de PHP mode.

<? opent een mode, en meestal is dat standaard PHP.. maar soms niet. En dan krijg je problemen. Daarom gebruik je altijd <?php en nooit <? omdat dat ook bijv. XML kan zijn en dan gaat je website raar doen ;)

"1" is een string (een tekst) en 1 is een integer (een getal). PHP converteert ze automatisch naar elkaar waar dat van toepassing is, vandaar dat je het verschil niet zo vaak merkt.

"and" is voor "allebei" en || is een or, oftewel een van beide. Als je het verschil bedoelt tussen "and" en "&&", dan is er geen verschil, tis net wat je voorkeur heeft ;) Hetzelfde met "or" en "||"

$_SERVER en getenv() lijkt ook een beetje een kwestie van voorkeur, ze doen iig hetzelfde.

pconnect is een verbinding die altijd open blijft staan, ook als je script klaar is. Wanneer dat precies voordelig is durf ik niet te zeggen. Connect daarentegen sluit automatisch aan het eind van je script en wordt opnieuw geopend voor een nieuwe pagina.

/* is een multline comment en gaat door tot de */, ook als die op een andere regel staat.

// eindigt op het eind van de regel, en kun je ook niet eerder afsluiten.

ok bedankt :D

dus ik doe het altijd fout ik gebruik altijd <?= in plaats van de <?php echo manier
omdat <?= sneller is met tikken.

<?= is minder betrouwbaar dan <?php echo, je kunt beter die laatste gewoon altijd gebruiken.

wat is er dan niet betrouw baar aan want bij mij werkt tot nu toe alles in <?= short tags

De server moet zo ingesteld zijn om shorttags te kunnen gebruiken. Als je een keer wil veranderen van host, kan het zijn dat je bij een host komt die de server niet zo heeft ingesteld. Dan werken al je scripts niet meer.

"and" is voor "allebei" en || is een or, oftewel een van beide. Als je het verschil bedoelt tussen "and" en "&&", dan is er geen verschil, tis net wat je voorkeur heeft ;) Hetzelfde met "or" en "||"

Is niet helemaal waar. Er zit wel degelijk verschil in!

PHP Manual zei:
PHP:
<?php
// "||" has a greater precedence than "or"
$e = false || true; // $e will be assigned to (false || true) which is true
$f = false or true; // $f will be assigned to false
var_dump($e, $f);

// "&&" has a greater precedence than "and"
$g = true && false; // $g will be assigned to (true && false) which is false
$h = true and false; // $h will be assigned to true
var_dump($g, $h); 
?>

Echt waar? :o Dat heb ik nog ooit eerder gezien... dat is wel heel vaag.

Goede reden om altijd || en && te gebruiken dan, lijkt me...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan