[PHP] Onthouden van ingevulde gegevens form

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Mogge,

Ik ben op m'n werk bezig met een project waarin ik nogal veel formulieren heb die ingevuld moeten worden. Telkens als er gegevens missen worden ze teruggestuurd om de rest in te vullen alleen bij het refreshen zijn de reeds ingevoerde gegevens weg.

Nu kan ik het natuurlijk "vies" oplossen door alles in sessies te gooien etc, maar ik meen mij te herinneren dat er een optie was met cache-... ? Heb uiteraard gegoogled maar tot op heden niks zinnigs gevonden. Weet zeker dat ik het vroeger nog eens gebruikt heb.

Zoek ik verkeerd?

Thx :)

Nope, die had ik ook al gevonden. Misschien zit ik helemaal verkeerd en bestaat het niet, maar ik dacht dat er echt een makkelijke oplossing voor was.

http://www.google.be/search?hl=nl&q=form+cache+php&btnG=Zoeken&meta= omg deze vraag staat al op Google :p

Toch bedankt :) Zal ook nog even zoeken.

Als deze modules klaar zijn ga ik een soort van Excel maken met Ajax... eerste keer dat ik ermee werk en gelijk een goede leerschool dus ;)

Nope, die had ik ook al gevonden. Misschien zit ik helemaal verkeerd en bestaat het niet, maar ik dacht dat er echt een makkelijke oplossing voor was.

http://www.google.be/search?hl=nl&q=form+cache+php&btnG=Zoeken&meta= omg deze vraag staat al op Google :p

Toch bedankt :) Zal ook nog even zoeken.

Als deze modules klaar zijn ga ik een soort van Excel maken met Ajax... eerste keer dat ik ermee werk en gelijk een goede leerschool dus ;)

Om heel eerlijk te zijn heb ik er nog nooit van gehoord en ben het ook nog nooit tegengekomen :o

En AJAX is gaaf spul :cool:

Is niet zo moeilijk, iig op een normale manier niet. De manier met 'iets met cache' ken ik niet.
Ik neem aan dat die veldne worden gecontroleerd zoals je zei!
Je geeft al je variabelen aan het begin gewoon de waarde "" (niks dus)
PHP:
$naam = "";
$telefoon = "";
Als je alles ophaalt overschrijf je die variabelen gewoon, dus:
PHP:
$naam = $_POST["invulveldNaam"];
$telefoon = $_POST["invulveldTelefoon"];
En in je formulier zet je als value dit neer:
PHP:
<input type="text" name="invulveldNaam" value='<?php echo $naam; ?>">
<input type="text" name="invulveldTelefoon" value='<?php echo $telefoon; ?>">

Als geen lege variabelen eerst aanmaakt krijg je een error de eerste keer omdat
de eerste keer de invul check nog niet is uitgevoerd.En dus geen variabelen zijn aangemaakt.

Laatst bewerkt:
Is niet zo moeilijk, iig op een normale manier niet. De manier met 'iets met cache' ken ik niet.

code...

Als geen lege variabelen eerst aanmaakt krijg je een error de eerste keer omdat
de eerste keer de invul check nog niet is uitgevoerd.En dus geen variabelen zijn aangemaakt.

Klopt, die manier is er ook (die weet de TS zelf ook gok ik).
Maar wat als je dan op F5 (refresh) drukt? Dan zijn de waardes weer leeg. Zo las ik de TS zijn vraag.

Bedankt voor je reply Rimsic. Deze methode ken ik wel ja, maar na F5 zijn zijn de gegevens weer leeg, maar aan de andere kant waarom zou je refreshen als je een formulier aan het invullen bent? :p

Denk dat ik gewoon bij submit de oude values weer teruggeef indien er fouten zijn ongeveer op de manier die jij zei. Een manier om alles na invoer van input veld te kunnen onthouden is om met javascript onchange o.i.d. te werken, maar dat lijkt mij een beetje overbodig opzich.

Het zal wel lukken! Bedankt voor het meedenken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan