PHP oop advies nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

websitevrager

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2012
Hallo ik zoek iemand die veel verstand heeft van Object georienteerd programmeren (OOP) in PHP.
Ik ben al langer bezig met OOP, maar het enigste wat ik gewoon moeilijk vind, is dat ik het niet kan indelen. Ik weet nooit echt goed welke klassen ik moet maken, hoe ik de routes tussen die klassen indeel enzovoort.
Nu ben ik gewoon begonnen met een heel uitgebreid login systeem, natuurlijk..
En ik heb dus al snel twijfels over vanalles. Hoe controleer ik een formulier? Moet ik bijvoorbeeld een klasse maken die elk formulier in het hele systeem kan controleren, of gewoon voor elk formulier een aparte klasse, of gewoon het formulier controleren in de klasse die iets met de verzonden data moet doen?
Zo'n soort dingen kan ik dus niet inschatten.
Een class moet een object voorstellen, een voorwerp. Dan denk ik dus: het login formulier is een voorwerp, de loginprocedure is een "voorwerp" etc..
Kan iemand mij advies geven? Hoe moet ik denken, en hoe zit ongeveer de basis van een login systeem in elkaar? Ik kan het ook zonder OOP maken, of met kleinere stukjes OOP. Maar ik wil het altijd meteen goed doen.

PHP is niet OOP en dan geldt dat OOP een programmeerpatroon is. Programmeerpatronen lossen problemen op en zolang je het probleem niet hebt is het patroon zelf het probleem.

Dus, welk probleem wil je oplossen via OOP?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan