php probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Clank
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Clank

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Ik heb een heel makkelijke code PHP:
PHP:
<html>
<body>
  <?php
    echo "php runs first!";
  ?>
</body>
</head>
Ik heb hem letterlijk van internet gekopieerd dus er zou niks mis mee moeten zijn maar ik krijg alleen maar een wit beeld. Ik ben begonnen door eerst op mijn bureaublad een bestandje test.php te maken en heb ik vervolgens geupload met directadmin (als dat van belang is). Weet iemand misschien waar het aan ligt?

Heb je wel PHP-ondersteuning?

Je gaat ook wel naar http://{jouwsite}/test.php?

Upload anders een bestand met deze inhoud:
PHP:
<?php
phpinfo();
?>

Als je dan niets ziet dan heb je geen PHP-ondersteuning.

Oh, **** da van die head kan het wel zijn en ik weet zeker dat ik PHP ondersteuning heb, omdat ik op een server van school zit, en wij moeten daarmee PHP leren

Alvast bedankt!:thumb:

Als je ondersteuning zou hebben dan zou er echt wel "php runs first" verschijnen ongeacht de HTML-structuur...

Kortom test de door mij gegeven regels en zo niet dan kan ik niets meer voor je betekenen.

Laat eens al die html **** weg en probeer het dan eens!

Maar ik zie ook dat je een statement opent en niet eens sluit!!

zoals: <html> En waar is dan de : </html>??

Savant11

Ik zie inderdaad dat daar een fout in de HTML zit aangezien ik het gewoon van internet heb gekopieerd heb ik daar niet op gelet.

Nee, want het maakt niets uit wat je met je HTML doet. Een eerst PHP-script kun je net zo goed zonder HTML testen.

PHP:
<?php
echo 'Hello World!';
?>

Als je dat gewoon opslaat als 'helloworld.php' en aanroept zou het gewoon moeten werken. Zo niet heb je geen PHP-ondersteuning op de plek waar je 't zoekt.

Let op:

C:/Program Files/Server/www/helloworld.php werkt meestal niet, dat gaat vrijwel altijd via localhost.

http://localhost/helloworld.php

Het is opgelost. Het bleek dat bij het kijken dat ik iedere keer op een verkeerde pagina keek, ik moest eerst mijn domein en daarna de mappen allemaal en daarna het bestand... ik klikte gewoon op preview:S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan