Php refreshen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JakkoTFV

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hoi,

Voor mijn studie moet ik een website bouwen die om de paar minuten recente weerinformatie uit een .txt bestand haalt. Ik ben een behoorlijke leek op het gebied van php, html en javascript. Ik wil om de paar minuten de pagina laten refreshen, maar dus ook opnieuw alle php laten uitvoeren. Hoe ik ook zoek, ik kan niet vinden hoe dit zou moeten, terwijl het volgens mij niet moeilijk zou moeten zijn. Mijn site laadt netjes opnieuw, maar verwerkt niet opnieuw de php tags.
Een site waar ik veel van heb afgekeken lijkt het met meta refresh te doen, maar dit lukt mij dus ook niet.

Hieronder heb ik een testscriptje gemaakt, wat doe ik fout?

HTML:
<html>

<head>
<title>refresh Test</title>
<meta http-equiv="refresh" content="3;url='refreshtest.php'" />
</head>

<body>
tijd is: <?php echo date("s"); ?><br/><br/>
</body>
</html>

Als iemand denkt dat ik mijn site op een heel andere manier moet aanpakken, dan hoor ik graag suggesties. Ben niet te beroerd om Ajax te leren o.i.d.

Alvast bedankt!
Jakko

Waarom niet een datumweergave met JavaScript? Die werkt clientside.

Je zou ook via JavaScript een functie kunnen bouwen welke om de zoveel minuten/seconden de data weer opvraagt uit dat tekstbestand.

Vervolgens die data toevoegen via een andere functie aan je body, voordeel is dat je dan geen pagina refresh hebt.

Zo werkt macrumorslive.com volgens mij.

devil,

ja, wat tijd betreft wel.
Dit was alleen maar een testscriptje om het principe van meta refresh te testen. Wat op mijn site moet gebeuren is dat er actuele temperaturen uit een textbestand gehaald worden en op de site weergegeven worden.

Ik kan daar volgens jou dus het best javascript voor gebruiken. Op wat voor manier krijg ik dat in mijn body? Ik heb voorbeelden gezien via een form, maar zag er nooit bevredigend uit.:confused: