PHP regel verbergen op pagina

• Onderwerp starter Onderwerp starter York
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

York

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Eerder had ik een vraag wat hieraan vooraf ging, nu speelt zich echter het volgende probleem af :o Ik heb dus geprobeerd om de categorie naam in de titel te tonen van de browser, dat is eidnelijk gelukt maar nu krijg ik dus een van de regeltjes die ik nodig heb om de categorie in de titel te tonen ook op de pagina te zien. Hoe krijg ik dat regeltje op mijn pagina weg, een voorbeeld is bijvoorbeeld te zien op KLIK HIER waar boven in het midden van de pagina iets in het zwart staat.

Ik heb het als volgt opgebouwd, wat gaat er fout:

Als eerste heb ik een bestand geinclude namelijk data.php hierin staat het volgende:

PHP:
				<?php		
					$mode = "normal";
					$limit = 10;
					$order = "desc";
					$sql = "SELECT * from categories";
					$result = mysql_query($sql) or die ("ERROR: " . mysql_error());

$i = 1;
					while($row = mysql_fetch_array($result))
					{
						$cat = $row['cname'];
						$cid = $row['cid'];
						$class = $row['cclass'];
						$cstyle1 = $row['cstyle1'];
						$cstyle2 = $row['cstyle2'];
						$cgameid = $row['cgameid'];
					}

?>

Vervolgens heb ik op de category.php pagina de volgende regel geplaatst tussen de <head></head>.

PHP:
'".$cid."&name=".$cat."'<title>CrazyGames | <?php echo("$cat"); ?> Games</title>

Daar gaat dus iets fout, want alles wat ik nu voor de <title> heb geplakt wordt op de pagina getoond. (Het probleem is dat ik ze ook niet tussen de <title></title> kan plaatsen omdat je dan de waardes uit de msql te zien krijgt.

Wie helpt?

Aanvulling: ik heb er weer iets verkeerd aan gedaan, want nu toont die ook nog is bij elke categorie Race Games, terwijl ik bijvoorbeeld in de categorie Action Games zit.....
Aanvulling 2: de tekst op de pagina is inmiddels verdwenen alleen hij toont nu nog de verkeerde categorie...

Laatst bewerkt:
Hallo,

Wat is exact de bedoeling van:
'".$cid."&name=".$cat."'

m.v.g.
Jeffrey

- De $cid is het id van de categorie, zodat die weet of die de gegevens moet laden uit categorie racen, actie etc.
- De $name is de naam vdie bij het betreffende id hoort.
- De $cat is de naam van de categorie.

Als deze niet van tevoren worden opgeroepen dan haalt hij de gegevens dus direct op uit de eerste categorie met laagste id. Dus dan krijg ik onjuiste informatie vandaar.

eeh..

Wellicht kun je nog wat meer script posten, hetgeen boven de <title> tag staat zou leuk zijn :P

M.v.g.
Jeffrey

p.s. ik zal eens kijken of ik dat andere topic kan vinden...

Note 1:
mysql_fetch_array --> Ik zou "mysql_fetch_assoc" gebruiken...

PHP:
// Zie zelf het verschil :P
$data = mysql_fetch_array($result)
echo '<pre>';
print_r($data);
echo '</pre>';

$data = mysql_fetch_assoc($result)
echo '<pre>';
print_r($data);
echo '</pre>';

Note 2:
PHP:
$mode = "normal";
$limit = 10;
$order = "desc";

Deze waarden doen momenteel niets in de query (maar dat weet je waarschijnlijk wel?)

Note 3
PHP:
echo("$cat");
Dit is een beetje overbodig gebruik van zowel haakjes als aanhalingstekens :P
Ik zou gaan voor:
PHP:
echo $cat;
Het is overzichtelijker (minder haakjes) en de strings kun je makkelijker zien (doordat ze buiten de haakjes staan)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan