Php schript coderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnnyReinders

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Beste, Ik zat mij te bedenken...

Stel dat ik een php script zou maken waar veel mensen iets aan zullen hebben, deze zet ik dan te koop. Hoe zorg ik er voor dat deze niet gekopieert word? Doormiddel van serial zal niet zo goed werken in php denkik. Aangezien php script makkelijk te bewerken zijn. Ik dacht zelf aan het gebruik van een andere scriptaal die dan is aan te spreken met php. Zoals een dll?

Heeft iemand hier een suggestie voor?

Ik weet dat paypal en direct admin ook scripts aanbieden, hoe doen zij dat?

Dankuwel

Laatst bewerkt:
Dit kan je met PHP niet voorkomen. eigenlijk is dit het zelfde probleem dat ze hebben met ebooks, had daar laatst een leuk artikel over gelezen hoe je het zou kunnen ontmoedigen. Ze verkopen ebooks die uniek zijn per gebruiker door per boek steeds een paar worden te veranderen (zou je kunnen doen met variablen, maar die kunnen hun ook weer makkelijk aanpassen). En als dan ergens een kopie opduikt kan je zo zien van wie die afkomstig is.

Ik weet niet wat voor type PHP scripts het zijn, maar je zou ze ook als service aan kunnen bieden.

Of gewoon normaal verkopen en alleen support bieden voor betaalde klanten.

Maar in ieder geval kan je het niet voorkomen in het PHP script zelf.

Ik zou het zoals maikel al zegt als een API aanbieden. En dan een private key mee laten zenden.

Bedankt voor jullie reacties, ik zat zelf te denken om alles serverside te laten doen en dan een limiet in te stellen per account, zodat elk account ook maar door 1 gebruiker gebruikt word. Ik ben momenteel bezig met het zelf maken van een cpanel en die wil ik inderdaad als bij mijn hosting gaan leveren. Even buiten php om, Hoe doen ze dat dan met programmas als adobe photoshop, hiervoor zijn ook lincencies te koop. Maar wat als je een lincencie gekocht hebt, en je koopt na een half jaar een nieuwe computer? moet je dan ook een nieuwe lincencie kopen voor photoshop of kun je dan je oude gebruiken? als je dan je oude kan gebruiken dan zou je hem ook kunnen meegeven aan familie en vrienden of zelfs via internet. Of word er gekeken of er binnen een week ofzo op meerdere computers word aangemeld?

Als je een eigen cpanel aan het maken bent (voor je eigen hosting) dan krijgt de klant toch nooit jouw PHP. Ik weet niet wat jouw reden is om een eigen cpanel te maken, maar misschien al naar open source alternatieven gekeken zoals ISPconfig. Voor andere software verschilt per applicatie de een is alleen serial invoeren, en kan je makkelijker meerdere keren installeren ander doet een check online. Maar zoals je denk ik zelf weet maakt dat ook niet veel uit want al die software is ook illegaal/gekraakt verkrijgbaar.

Ik wil mijn eigen control panel maken zodat ik er altijd weer wat bij kan toevoegen als er naar gevraagd word, Bedankt voor het meedenken. Zo kom ik er wel uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan