PHP - Travian

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomG

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Ik ben nogal geïnteresseerd in PHP en travian. Dus dacht, he, ik zal travian zelf is hosten. Leer ik zelf ook nog wat van php en hoe het in elkaar steekt. Ben echter wel een flinke leek, maar ook niet de domste ( kan beetje Java en best wel goed HTML ). Dus alles geïnstalleerd( Apache -> PHP -> MySQL -> PHPMyAdmin ), 5 uur verder, heb ik travian eindelijk geïnstalleerd. Password bug, maar de beveiliging eruit gesloopt omdat het toch niet openbaar word. Maar nu is er een veel groter probleem. Het 1e dorp word niet gesticht, en dat is toch wel het allerbelangrijkste wat er is, en aan de andere kant ook het lastigste. Als jullie travian niet kennen, kijk maar wat rond op bijvoorbeeld travian.nl.
Nu wil ik dit oplossen, maar ben zoals ik eerder al had vermeld, nogal een leek op het gebied van PHP. Als jullie script nodig hebben, of andere info, vraag er maar naar. Baal wel, had echt gehoopt dat ik meteen aan de slag kon.

Bvd,

Thom

Laatst bewerkt:
Hallo,

We hebben niet zoveel aan deze informatie, zou je misschien error reporting aan willen zetten?
PHP:
error_reporting(E_ALL);
Zodat wij meer informatie kunnen krijgen waarom het dorp niet gesticht kan worden.
Tevens is het logisch dat er geen bug vrije versie is, als dat er was zou travian niet meer zoveel geld verdienen ;)

Ja, het is een clone, maar het lijkt er heel erg veel op. Waar zou ik die neer moeten zetten? Ben een echte leek :(

Boven in je config.php als die er tussen zit?
Waar je de database gedefinieerd hebt.
Want die wordt overal meestal wel geïnclude

PS. Als je een leek bent in PHP zou ik niet gelijk met een spel beginnen, probeer eens beginners guide's zodat je het begin weet en wat verder dan zou ik pas met een spel beginnen.

Laatst bewerkt:
Ach ja, zo doe ik het altijd, begin moeilijk, zodat ik er meteen het meeste van leer ;) Van fouten ( en vragen ) moet je leren.
Gevonden, ik deed weer eens te moeilijk :S

Laatst bewerkt:
Op welke doel je? Apache?
Ik heb de database laten definiëren bij PHPMyAdmin, maar daar staat het niet.
Ach ja, zo doe ik het altijd, begin moeilijk, zodat ik er meteen het meeste van leer ;) Van fouten ( en vragen ) moet je leren.

Je hebt hopelijk toch wel ergens in je php code verbinding gemaakt met je database?

Ja, had het al gevonden. Ik deed weer eens moeilijk :)
Heb code erin geplakt. Wat zou ik er nu mee moeten doen?

Als goed is een foutmelding geven op een pagina als je een dorp wilt aan maken?

Ok, zal het zo doen. Zit hier aan mijn bakkie :P
Nope, er gebeurt niks.

Laatst bewerkt:
Oke, de informatie blijft nog klein.
Het is heel moeilijk om te zeggen waarom dus die fout komt dat er geen dorpen kunnen worden aangemaakt.
Heb je ook al eens gezocht op de naam van de clone als forum.
Vroeger zover ik weet waren er altijd forums over zulke spellen met fouten etc.

Zo'n beetje alle sites zijn down die er iets mee te maken hebben. Travian treedt vrij agressief op tegen clones. Maar je zei dat ik te moeilijk begon, waar zou ik dan mee moeten beginnen? Informatica gaat mij te traag.

Ok :)
Zal het eens proberen
Link is dood :|

Laatst bewerkt:
Ik zou beginnen met iets dat niet illegaal is, en de reden dat informatica traag is, is omdat informatica complex is... en als je ons de problemen op laat lossen leer je er ook weinig van :P

Hah, ja als je het zo zegt :P Je moet het zien als een duw in de rug. En het is niet illegaal, zolang je het maar niet online zet. Private mag wel. Hoe zouden ze er echter achter moeten komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan