PHP troublez...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door KaY.NL
Haha okej.. da bedoel ik dus.
Maar ik heb nog es een vraag he. Ik maak een website maar als ik plaatjes (die uit 1 enkele kleur bestaan) opsla als jpg en als achtergrond gebruik dan willen ze altijd zo in kwaliteit verandere dat ze niet meer strak zijn.
Weet je hoe ik dat kan voorkomen? Met een andere extensie ofzo?
Ikzelf gebruik voor dat soort dingen dan .GIF :)
 
Geplaatst door aaajeetee
Ikzelf gebruik voor dat soort dingen dan .GIF :)
Zit daar ook een reden achter of ... ? :)

JPG's kun je trouwens wel in betere kwaliteit opslaan, met Photoshop bijv. kun je bij het opslaan instellen hoe hoog je de kwaliteit wil hebben.
Paint heeft deze mogelijkheid daarentegen niet, deze slaat hem standaard op een kwaliteit 1/10 of 1/12 van 't maximum.
 
Geplaatst door JPeetje
Zit daar ook een reden achter of ... ? :)

JPG's kun je trouwens wel in betere kwaliteit opslaan, met Photoshop bijv. kun je bij het opslaan instellen hoe hoog je de kwaliteit wil hebben.
Paint heeft deze mogelijkheid daarentegen niet, deze slaat hem standaard op een kwaliteit 1/10 of 1/12 van 't maximum.
Weet niet echt, ik heb in mn hoofd dat GIF kleiner is (maar is niet zo :p) en dan is de kwaliteit beter dan in JPG vind ik :)
 
Ja ik snap wat je bedoeld, maar bij mij is het zo als ik een plaatje dat slechts 1 kleur bevat opsla als jpg en later weer open dan zijn sommige pixels wat donkerder en andere wat lichter en dat staat vooral bij uitrekking erg lelijk.

Het mooiste zou zijn wat je bij flash hebt bijvoorbeeld. Als je dan inzoomd dan weet de computer dat het toch maar 1 kleur is en dan blijft de kwaliteit hetzelfde....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan