PHP uid upload probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin_ingen

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
ik krijg bij een scrip van mij voor het uploaden van een bestand de volgende melding.
*php 4.2loopt in safemode

Warning: move_uploaded_file(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 44987 is not allowed to access ****/html/images/albums/incoming/ruud owned by uid 99

hoe krijg ik dit werkend?

dit is een stuk van mijn code:
PHP:
		$dirname = $_POST['dirname'];	
	$ThisFileName = basename(__FILE__); // get the file name
	$path = str_replace($ThisFileName,"",__FILE__);   // get the directory path
	mkdir("$path/incoming/$dirname",0777);
	$upload_dir = "$path/incoming/$dirname"; // be shure php has access to this dir (chmod)
	$new_file   = $upload_dir."/".$_FILES['userfile']['name'];

if (is_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'])) {
        move_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'], $new_file) or
        print "could not store $new_file ";

Laatst bewerkt:
The script whose uid is 44987 is not allowed to access ****/html/images/albums/incoming/ruud owned by uid 99
Zorg ervoor dat het script owner 99 krijgt of dat die map uid 44987 krijgt.

Dit is voor mij nog een beetje wazige stof, ik heb deze melding ooit ook eens gekregen en heb het toen ook op weten te lossen, toen heb ik een hoop geprutst met getmyuid(), getmygid() en get_current_user(). Volgens mij was het zo dat ik een map aangemaakt had, deze mapnaam was gelijk aan de uitkomst van de get_current_user() functie. Kan ook zijn dat ik een map aangemaakt had waarvan de mapnaam gelijk was aan de FTP-username waarmee ik op dat moment ingelogd was, 't was een verwarrend iets :)

In ieder geval raad ik je aan met die functies te klooien en te prutsen met de mapnamen... Wanneer je een andere melding krijgt, ben je op de goede weg :)

Succes !

nou het gaat er dus om dat met het upload script worden bestanden in een soort van tijdelijke dir gezet en daarna verplaatst.

en dit moet naar een bepaalde map die heet incoming en die kan geen andere naam hebben. en ik krijg deze melding alleen als ik bijvoorbeeld naar incoming/map1/ verplaats.

ik zal eens kijken en ik had ook wel nog een andere oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan