php upload

Status
Niet open voor verdere reacties.

stykurgh

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Hallo,

Ik maak een upload script, en ik heb een formulier, die upload een foto zet deze op de ftp via ftpput en daarna wil ik een thumbnail maken zodat de website bij het laden minder wordt belast. Nu zit ik met het volgende probleem: Als ik het plaatje upload dan upload hij hem, maar niet goed schijnbaar want hij kan de image niet uitlezen voor de thumbnail, dit geeft dus een error en als ik het plaatje van de ftp haal kan ik hem niet openen. Het lijkt erop dat hij corrupt wordt opgeslagen. Maar ik snap niet echt hoe dat kan...

Iemand een idee? Alvast bedankt!

zonder code kunnen we niet veel helpen. Laat zien wat je hebt, dan kunnen we beter beoordelen.

staat je chmod op je folder en de images wel goed?

edit:

Ik heb het ipv fia ftp nu gewoon met move uploaded file gedaan, wat meestal niet werkt vanwege rechten. Maar nu werkt het gewoon...

Laatst bewerkt:
dan denk ik toch dat je problemen hebt met je rechten

Hmm, en wat zou ik hier aan kunnen doen? Maar het werkt zo eventueel ook wel (:

Oke, maar de directorie is al gemaakt in de ftp, en als je rechten 777 gebruikt heb je gewoon volledig toegang.. Dus zou gewoon moeten werken toch?!

niet als de rechten op de bestanden zelf fout staan

Dat klopt (: Alleen hij upload ze al verkeerd.. en map heeft gewoon goede rechten. en chmod werkt niet want hij zegt dat de file niet bestaat

dan zou ik het pad naar de file nog eens goed controleren.
echo hem eens op je scherm om te zien wat hij ervan maakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan