Php variabel terug sturen naat top script

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
hallo,

Ik loop even tegen een enorm probleempje aan,
onderaan een pagina word een variabel aan gemaakt en bovenaan moet worden gecontroleerd of hij bestaat...

Ik kan helemaal niks verzinnen hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen,
eventueel java, of php???

PHP:
if $abc == '1' 
{ 
echo "Hallo"; 
}

$abc = '1';

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,

Mvg, Remco

PHP:
if(isset($abc) && ($abc == '1')) { 
echo "Hallo"; 
}

$abc == '1'

Maar nu moet je er wel voor zorgen dat hij 2x door het bestandje gaat. Ander zal hij nooit de if uitvoeren!

Ik kan wel een bijzonder complexe oplossing gaan aandragen maar waar het eigenlijk op neer komt is dat je de volgorde van je script gewoon aan moet passen zodat je eerst de waarde zet en daarna de waarde gebruikt.

Dat snap ik ook wel, maar dat is juist het probleem, anders had ik dat wel gedaan

PHP:
if (isset($abc)) {
if ($abc == '1' ) 
{
echo "Hallo";
}

Hier komt dan een ge include pagina...

PHP:
<form method='post'>
<input type='submit' name='testknop' value='klik'>
if (isset($_POST['testknop'])) 
{
$abc = '1' ;
}

hoe krijg ik die variabel dus weer naar boven

Volgorde wijzigen is geen optie!

wie o wie kan mij hiermee helpen,

Mvg, Remco

Opnieuw beginnen en een betere aanpak gebruiken is de beste optie; een templating systeem of iets dergelijks.

Als je persé zo verder wilt gaan kun je gebruik maken van ob_start:
http://nl2.php.net/manual/en/function.ob-start.php

Je kunt daar een callback aan meegeven die na afloop nog dingen wijzigt aan reeds gegeven uitput.
Je zult echter merken dat het de kwaliteit van je script aardig omlaag trekt, als je dit soort dingen vaker doet.

Volgorde wijzigen is geen optie!

Volgorde wijzigen is wel een optie!

Sterker nog, het is de enige optie. Leef niet in de waan dat je unieke dingen aan het programmeren bent, iedereen die programmeert is gelijkende problemen tegengekomen. Uiteindelijk is de basis van je programma de achterliggende logica, en als die niet klopt krijg je dit gezeur.

Het lijkt me in dit geval het belangrijkst dat je éérst eens uiteenzet wat je doel is, voordat je oplossingen gaat verzinnen die niet voldoen.

Ik heb met enkele andere programmeurs gesproken, en mijn probleem en script aan hen voorgelegd,
de enige optie is het herbouwen van het framework...

dus daar zal ik mij voorlopig druk mee houden....

het punt van de site nu is...

de <div> moet gelijk na de <body> tag geplaatst worden, anders opent deze in een tabel...

echter halverwege mijn html script word er met php een pagina geinclude waar de waarde in gevoerd word...
deze waare moet in de bovenstaande <div> worden geopend....

dat lukt dus niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan