PHP voor het eerst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kawaknaller

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Be gentle, ik heb nog nooit geprogrammeerd maar het lijkt mij erg interessant om een website (misschien deels) te gaan bouwen met PHP.
Dus...gegoogled naar gratis cursussen en kom het e.e.a. tegen maar nu komt de hamvraag: Hoe krijg ik het nu op het scherm.....

In de 1ste les moest ik het volgende maken:
<?php
phpinfo();
?>

En heb ik opgeslagen als info.php. Maar wanneer ik deze open dan wil hij dreamweaver openen. Ook rechtstreeks via de browser zie ik niks op mijn scherm, alleen een wit blad.
Zelfs als ik de html zaken toevoeg...noppes.
<html>
<head>
<title> PHP TEST</title>
</head>
<body>

<?php
phpinfo();
?>

</body>
</html>

Ik heb wel XAMPP gedownload en via het control panel kan ik 3 services aanzetten, Apache Filezilla en MySql maar het helpt niet.

Ergens in de basis doe ik dus iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd en volgens mij is juist die basis zo belangrijk.
Wij kan mij iets op weg helpen en wie weet een goede site waar je als beginnende PHP-er terecht kunt? (liefst graties natuurlijk :p)

Hier moeten we even twee dingen uit elkaar halen:

1. Werking van XAMPP
2. PHP-bestandjes laten werken

1.
Heb je met http: // localhost gecontroleerd of XAMPP goed werkt?
In de adresbalk van je browser toets je "http://localhost"
en dan krijg je een XAMPP scherm te zien.

2.
PHP-bestandjes krijgen de extensie ".php"
en die bestandjes plaats je in de map /xampp/htdocs/
Alks xampp goed werkt, dan kun je de php-bestanden aanroepen in je browser
als volgt: "http://localhost/phpinfo.php"

Dat moet werken

u kijkt waar de hyperlink naar verwijst op je bureau class verder ga je dan naar die folder. je opent de folder en je ziet daar een folder htdocs daar kan je destreffende files deponeren

vervolgens ga je je browser open en surfen naar localhost en of naar 127.0.0.1

Laatst bewerkt:
Dank Tecsman, nu werkt het en zie ik in ieder geval dingen op het scherm.

Is het overigens niet mogelijk het op een andere locatie te zetten?

Wij gebruiken die range niet dus local host is de betere optie, dank voor het meedenken, kenikavanbis

Je kunt het wel anders instellen maar das wat meer geavanceerd, dus ik zou het voorlopig even houden op htdocs/localhost als ik jou was :)

Publiceer? Als je het online wil zetten kun je het beste een hosting pakket kopen bij een provider ergens en daar je spulletjes naar uploaden. Om je website online te zetten vanaf je eigen computer is best lastig en het betekent ook dat je computer 24/7 aan moet staan anders gaat je website offline.

Je kunt em aanzetten door XAMPP in online mode te zetten; waarschijnlijk zit die functie ergens in het algemene controle paneel (bij WAMP is het klikken op het icoontje in de worktray en dan "put online") en dan is ie verbonden met je IP adres. Als je een domein erbij wilt zul je dat moeten kopen en moeten forwarden; maar dat betekent dus nog steeds dat je pc ten alle tijden aan moet staan.

Ja dat eerste ben ik van op de hoogte, ik ben een PHP nieuweling, de rest wat minder :d

Ik vraag het omdat ik het dan wil testen op een eigen subdomein, ik kan/mag er zoveel makenj als ik wil. doe ik nu ook als ik iets wil testen om te zien of het inderdaad ook op het Internet werkt. Niks pro ofzo hoor, puur een leuke hooby maar wel een tikkeltje serieus.

Ik heb een aanpassing aan mijn vorig bericht gedaan zie ip was fout.

Mogelijks kan je tegen volgende problemen aanlopen max exicutiontime(schrijfwijze fout dus maximale looptijd) hiervoor zal je dan naar php.ini moeten gaan.

Vervolgens werken de $_server niet juist maar dat kan je eveneens aanpassen

en vervolgens wil je dan ook de foto's gaan bewerken hiervoor zal je ook dan de lib moeten toevoegen aan je php dus mogelijks is deze aanwezig in je installatie je hoeft enkel de #vooraan te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan