Ik ben me sinds een paar dagen aan het verdiepen in PHP en de meeste probleempjes die ik tot nu toe tegen kwam waren uitstekend met google op te lossen. Echter, ik zit nu met een probleempje waar ik zo snel geen antwoord op vind en dit leek me een mooi moment om de hulp van experts in te roepen. Waarschijnlijk is het met een kleine aanpassing op te lossen, maar ik zie de aanpassing even niet 
Zoals je kan zien is dit op het moment een pagina, waarbij je een klein formulier hebt waar je een naam van een bedrijf moet invullen waarna hij zoek of iets soortgelijks in de database staat. Toen ik in de query WHERE Naam = '$Naam' had staan ging het precies zoals ik het had bedacht. Wanneer je naar de pagina ging kreeg je eerst alleen de zoek knop te zien en nadat je ging zoeken kreeg je informatie. Echter toen ik de query verandere naar WHERE Naam LIKE '%$Naam%' ging het fout. Wanneer je nu op de pagina komt krijg je gelijk de hele database te zien, en pas nadat je gaat zoeken krijg je alleen het bedrijf waarop je hebt gezocht te zien.
Mijn vraag is, hoe krijg ik in het begin alle records weer weg, zodat er pas data tevoorschijn komt nadat op de zoek knop is gedrukt.
Alvast bedankt!

HTML:
<html>
<head>
<title>Zoeken</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body>
PHP:
<?php
include 'library/config.php';
include 'library/opendb.php';
$Naam = $_GET['Naam'];
$result = mysql_query("SELECT * FROM interieurproducent WHERE Naam LIKE '%$Naam%'")
or die(mysql_error());
While($row = mysql_fetch_array($result)){
echo "<b>Naam</b>: ".$row['Naam'];
echo "<br />";
echo " <b>Adres:</b> ".$row['Straat'];
echo "<br />";
echo " <b>Postcode:</b> ".$row['Postcode'];
echo "<br />";
echo " <b>Plaats:</b> ".$row['Plaats'];
echo "<br />";
echo " <b>Land:</b> ".$row['Land'];
echo "<br />";
echo " <b>Telefoonnummer:</b> ".$row['Telefoonnummer'];
echo "<br />";
echo " <b>Website:</b> ".$row['Internetadres'];
echo "<br />";
echo " <b>E-mail adres:</b> ".$row['e-mailadres'];
echo "<br />";
echo " <b>Aantal medewerkers:</b> ".$row['Medewerkers'];
echo "<br />";
echo " <b>Geadviseerd maximaal krediet:</b> ".$row['Max Krediet'];
echo "<br />";
echo "<br />";
}
?>
HTML:
<form method="get">
<table width="400" border="0" cellspacing="1" cellpadding="2">
<tr>
<td width="100">Naam Concurent</td>
<td><input name="Naam" type="text" id="Naam"></td>
<tr>
<td width="100"> </td>
<td> </td>
</tr>
<tr>
<td width="100"> </td>
<td><input type="submit" value="Zoek"></td>
</tr>
</table>
</form>
</body>
</html>
Zoals je kan zien is dit op het moment een pagina, waarbij je een klein formulier hebt waar je een naam van een bedrijf moet invullen waarna hij zoek of iets soortgelijks in de database staat. Toen ik in de query WHERE Naam = '$Naam' had staan ging het precies zoals ik het had bedacht. Wanneer je naar de pagina ging kreeg je eerst alleen de zoek knop te zien en nadat je ging zoeken kreeg je informatie. Echter toen ik de query verandere naar WHERE Naam LIKE '%$Naam%' ging het fout. Wanneer je nu op de pagina komt krijg je gelijk de hele database te zien, en pas nadat je gaat zoeken krijg je alleen het bedrijf waarop je hebt gezocht te zien.
Mijn vraag is, hoe krijg ik in het begin alle records weer weg, zodat er pas data tevoorschijn komt nadat op de zoek knop is gedrukt.
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: