PHP website importeren in Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

funghi

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2004
Berichten
15
Beste lezers,

Is het mogelijk om een website die geheel geschreven is in PHP, te importeren in Dreamweaver, zodat ik de website (visueel) met dreamweaver kan bewerken?

En zoja, hoe kan ik dat dan het beste doen?

Mvg. Funghi
 
Tuurlijk kan dat. Gewoon open drukken. (zo zal je het wel niet bedoelen...)
 
Nee, z'n sukkel ben ik niet. Als ik iets maak, dat copieer ik dat niet van een ander, maar bedenk het gewoon zelf.

Mijn zwager heeft een website laten maken. Dit is volledig gebeurd in PHP. Hierdoor kan hij zelf geen tekst of foto's plaatsen en is hij helemaal afhankelijk van de persoon die de website heeft gemaakt. Die kan op zijn beurt weer niet omgaan met programma's als Dreamweaver.

Daarom mijn vraag, kan de PHP website worden geimporteerd in dreamweaver. En zoja hoe?
 
Geplaatst door funghi
Nee, z'n sukkel ben ik niet. Als ik iets maak, dat copieer ik dat niet van een ander, maar bedenk het gewoon zelf.

:thumb:

Uw zwager zal dan waarschijnlijk ook het paswoord en gebruikersnaam, van de host niet hebben. Als hij dit heeft kan hij via de host toch teksten en of foto's aanpassen. Ik weet nu niet of dat dreamweaver, PHP aankan.

Weer te laat :)
 
Dat klopt. Hij heeft de hele website zelfs op cd. Alleen wanneer ik de PHP pagina's probeer te openen in dreamweaver krijg ik een zwart scherm. Ik heb ook geprobeerd de code te copieeren naar een nieuwe pagina, maar dat ging ook niet.

Het feit is dat hij behoorlijk goed heeft betaald voor het maken van die website en hij kan er nu niets mee. Alleen maar omdat de maker geen kennis heeft van programma's als Dreamweaver. Waarschijnlijk is de
site geschreven in een soort tekst- verwerkingsprogramma....??

Ik zou daarom graag willen weten of hij nog iets aan zijn website heeft. Want ik kan wel een website bouwen in Dreamweaver, maar heb geen kennis van PHP......
 
Probeer die php pagina's eens te openen met kladblok! Dan kun je die code gewoon kopieren naar dreamweaver, en zo nodig de layout aanpassen. Dat moet wel kunnen:cool:
 
Geplaatst door KaWouter
Met ftp toegang tot de host
Is dit inderdaad noodzakelijk?
Zie dit topic toevallig en ik heb ook al eens geprobeerd een forum opgebouwd in php uiteraard te importeren.
Gaat mij alleen om aanpassen van wat uiterlijke kenmerken.
Hoewel alle php-bestanden lokaal gekopieerd resulteert het bij mij in een foutmelding en een wit scherm.
Maar ik vermoed dat Dreamweaver toch de hele database moet zien...
Ik weet dat je dit kunt instellen, de verbinding met de database op de provider.
Maar mijn vraag dus: MOET dat als ik alleen het uiterlijk van m'n forum wil aanpassen?
 
Iemand idee?

Niemand een idee?
Of is het antwoord al gegeven en moet je gewoon eerst een verbinding maken via Dreamweaver met de server en dan pas de php-bestanden openen?
 
Nog geen resultaat

Ik heb nog niet de goede oplossing gelezen, ondanks de goed bedoelde reacties van de andere twee leden. Toch blijf ik het gek vinden dat het niet gaat. Dreamweaver kan namelijk ook PHP scripts lezen. Het lijkt me sterk dat PHP alleen werkt in combi met SQL. Omdat ik zelf geen kennis heb van PHP weet ik ook niet hoe programmeurs te werk gaan. Als de programmeurs de PHP codes hebben geschreven, gaan ze die dan eerst uploaden naar de webserver en bekijken hun werk via die server, of kan dat al op hun lokale PC?

Is namelijk het eerste het geval, dan verklaart dat een boel...
 
Html code is een TOON code
Php is een DOE code

De uiteindelijke uitvoer van php is wel TOON

Meer weten over php en sql en hoe je php pagina's lokaal kunt draaien:
http://www.essetee.be/

Voor php heb je een php editor nodig, om het jezelf makkelijker te maken.

http://www.mpsoftware.dk/
PHP5 editor
http://www.fixedsys.com/context/
editor Context

Met zo een editor kun je alle bestanden van bv een forum openen, en wijzigingen aanbrengen.
Allereerst moet je de stuktuur van het forumscript doorgronden om te weten wat waar staat.
Er wordt nl met files gewerkt welke in andere files worden ingevoegd, evenals met funcions en classes.
De files met tpl als extentie zijn meestal de templates, waar het geheel mee wordt vorm gegeven.

:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan