php wiskundige formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Semafoor

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Beste helpmij-ers,

Wie kan mij helpen met een moeilijk (deels wiskundig) probleem waar ik niet meer aan uit kom.

Ik heb de volgende afbeelding gemaakt met Google Graph Api maar heb voor de juiste weergave vier extra punten nodig. Het lukt me echter niet om deze uit te rekenen.. :o
chart

Code:
https://chart.googleapis.com/chart?cht=r&chs=800x300&chd=t:0,23.7692307692,0,15,0,19.9230769231,0,15,0&chco=FF0000&chls=4.0,1.0,0.0&chxt=x&chxl=0:|Flexibiliteit|Innovatie|Organisatie|Doelgericht|Beheersing|Respect|Individuen|Ondersteuning&chxr=360,360.0,360.0
Op de punten t:0,23.7692307692,0,15,0,19.9230769231,0,15,0 Moet een getal komen te staan wat zorgt dat de lijn tussen innovatie en doelgericht met een rechte lijn verbind.

Als ik de rechte lijn van innovatie($percentage_1) en doelgericht ($percentage_2) wil uitrekenen dacht ik dat
Code:
((($gem_schaal2_1*$gem_schaal2_1)+($gem_schaal1_1*$gem_schaal1_1))/2)
zou voldoen maar dit werkt echter niet.

Ik heb wel gezocht op google naar Lineare functies maar daar kom ik niet echt uit, of zit ik dan al helemaal in de verkeerde richting te zoeken?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen..

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat de grafiek niet bedoelt is voor de labels die erbij staan. Ik erger mij aan zulke nuteloze grafieken.

Maar je kan het laten oplossen door developers die er een img van maakt.

weet dat je het je niet populair maakt.

nutteloze grafiek of niet, er is mij gevraagd een dergelijke grafiek in de pagina te bouwen..
ik ben echter al iets verder denk ik.

ik moet voorzover ik nu uitgevogeld heb de stelling van pytagoras gaan gebruiken en de php functies cos() sin() en of tan()

maar hoevaak en hoe kan ik nog wel hulp gebruiken.

wat bedoel je met 'niet populair maken'?

Laatst bewerkt:
Als consult zou ik het nog begrijpen, maar als werknemer moet je je toch vragen beginnen stellen, das toch zo'n zelfmoordgrafiek zoals bij france-telecom werd gebruikt.
Ik zou toch vragen gaan stellen over je eigen werkgever.
Uit zulke idioten(die ze moesten opsluiten) komt enkel pressure,schrikbewind, werken tot je erbij dood valt en als je doodvalt vervangen ze je wel zoals de printer op de afdeling.

Waar heb je het in hemelsnaam over? -_-

De stelling van pythagoras zal er in php ongeveer zo uit zien. Je zult hier meer de lengte van de lijn hiertussen kunnen berekenen. De hoek, is een wat ingewikkelder probleem.

Pythagoras
PHP:
$lengte = sqrt ((pow ($lengte1,2)+(pow ($lengte2,2)));

Nu je de lengte weet, kan je met de cos de hoek bereken
PHP:
$hoek = (cos($lengte1/$lengte));
Maar dit is in radialen. Deze zul je om moeten rekenen.
Als je niet weet hoe, google even en anders horen we het wel ;)

Dit is de hoek tussen inovatie en de nieuwe lijn.
$lengte is de lengte van de nieuwe lijn
$lengte1 is de lengte van innovatie
$lengte2 is de lengte van communicatie (of in ieder geval de andere verbindingslijn)

Wat je met de hoek en afstand moet doen, weet ik niet... Maar je hebt ze iig ;)
Ik zou het iig even testen of je fatsoenlijke resultaten krijgt...

Veel plezier ermee:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan