Php

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Over PHP weet ik niks, ben voorlopig ook niet van plan er in te duiken, kost me teveel tijd.

Maar ik zag wel een interessante functie: INCLUDE.

Dus een menu bijv. met tabellen gemaakt, kan ik zo in een pagina insluiten.
Scheelt handenvol tijd natuurlijk, tot nu toe copieer ik de hele handel in de pagina's. maar wel omslachtig en annoying.

J.

Geplaatst door joanne
Over PHP weet ik niks, ben voorlopig ook niet van plan er in te duiken, kost me teveel tijd.

Maar ik zag wel een interessante functie: INCLUDE.

Dus een menu bijv. met tabellen gemaakt, kan ik zo in een pagina insluiten.
Scheelt handenvol tijd natuurlijk, tot nu toe copieer ik de hele handel in de pagina's. maar wel omslachtig en annoying.

J.
Qua arbeid zit er geen verschil, maar komt wel ten goede voor de overzichtelijkheid, modulair programmeren dus. Met Perl gebruik je Use en in C net als php ook Include. Ja, inderdaad handig om een extern procedure binnen een hoofdprogramma aan te roepen.

Dennis.

Ik gebruik zelf de include functie om 1 lay-out te maken waarin alle pagina's van home etc. (wat je maar wilt) te includen zodat je niet voor elke pagina de lay-out en alles opnieuw hoeft te schrijven. als je 1 wijziging wilt maken in je lay-out of iets dergelijks dan is dit heel handig omdat je niet iedere pagina hoeft te gaan wijzigen. kost erg veel tijd (spreekt uit ervaring ;)) dus zoiets als wat jij zegt.

php is erg leuk om te leren en ik raad het je echt aan. wel eerst een tutorial lezen over apache+php opzetten want zonder dat kun je geen php scriptjes draaien (weet niet hoeveel je weet van php maar ik zal het er maar even bijzeggen)

Hallo MVDD,

Waar jij op doelt, daar gebruik ik nu CSS voor, dus lay-out, kleuren, achtergronden, ook handig hoor. Maar zover ik weet is voor het menu zoals ik bedoel binnen CSS geen mogelijkheid voor.

Vandaar mijn uitstapje even naar PHP v.w.b. include.

Wil deze taal wel leren, maar alles op zijn tijd..
:D
Met CSS ben ik nog een tijdje zoet mee.

J.

waar ik op doel kan ook niet met css joanne maar ik zal wel weer eens vaag zijn geweest :)

en css heb je toch zo onder de knie? verder gaat mijn voorkeur uit dynamiek vandaar dat ik php veel leuker vind dan statisch html/css maar dat is natuurlijk ieder voor zich :)

groeten mvdd

Had al iets gemaakt in PHP met include, nu snap ik waarom het niet werkte, je schjnt Apache en e.e.a. te moeten downloaden....:o

Las ik in een andere draad.

J.

Daar had ik ook moeite mee toen ik wou beginnen met php :D daarom zei ik het er ook maar even bij :)
als je van plan bent apache op te zetten met php (en eventueel mysql) dan zijn daar genoeg tutorials over, gewoon even googlen

Klopt het dat het downloaden van die speciale software best veel geheugen inneemt?

J.

Geplaatst door joanne
Klopt het dat het downloaden van die speciale software best veel geheugen inneemt?

J.

Dat valt wel mee. Apache is dus een webserver die draait op je eigen pc, en is dus erg afhankelijk van je upload.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan