phpBB en VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Berichten
968
Hey allemaal !!

Ik wil een programma gaan maken die precies bijhoudt welke nieuwe users er op ons phpBB forum zijn gekomen en de informatie van die gebruikers dan allemaal opslaan in een database.

Dat laatste gedeelte lukt me zelf wel (hoop ik), maar ik zit met het eerste gedeelte...

Bestaat er dus een manier om uit een phpBB forum te halen dat er nieuwe users zijn (link/database) en bestaat er dan ook een manier om deze info om te zetten naar een VB-progje?
 
Dat is mogelijk met ODBC. Wat wel een probleem is is dat heel veel servers extern gebruik van hun MySQL database uitschakelen vanwege veiligheid; ben ik zelf ook tegen aan gelopen.

Wat ik dus eerst zou doen is kijken of de database op je webserver dit wel toelaat of niet. Kun je makkelijk controleren door effe een test scriptje met een connectie naar je database te plaatsen op een andere server.

Gebruik daarvoor de volgende PHP code:
PHP:
<?
mysql_pconnect('HOST','GEBRUIKERSNAAM','WACHTWOORD');
mysql_select_db('DATABASENAAM');
echo "<center>Als je hierboven geen foutmelding krijgt dan ondersteunt je server extern MySQL gebruik.</center>";
?>

Alleen de 4 gegevens even invullen. Let wel op HOST; als je deze op je eigen server zet dan vul je daar meestal 'localhost' of '127.0.0.1' in, als je extern wil gebruiken dan is dit het IP adres van je server, wat je kunt achterhalen door ping www.jouwwebserver.com uit te voeren in DOS.

Hoop dat je daar wat aan hebt. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan