PhpBB

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Hoi

Ik heb op phpbb.com dat pakket gedownload, uitgepakt en ge-ftp-eed naar mijn website. Nu moet ik mijn database configureren. Maar hoe doe ik dit? Ze vragen het volgende:
Database type: MySQL with MySQLi ExtensionMySQL
Database server hostname or DSN:
Database server port:
Database name:
Database username:
Database password:
Prefix for tables in database:

Hoe kom ik aan deze informatie?

Je moet eerst een MySQL-database aanmaken.

Dat kan via PHPMyAdmin geregeld worden.

Hostnaam is 99% van de gevallen "localhost"
De poort kun je leeg laten

Dan de databasename is de naam die je hebt gebruikt bij het aanmaken van een database.
De database username en password zijn vaak hetzelfde als die van je administratie-pakket (cPanel, DirectAdmin, Plesk)

De prefix heb je alleen nodig wanneer je maar 1 database kunt gebruiken en toch 2 installaties van phpBB wilt hebben.

Tevens verplaatst naar forumsoftware

Sorry voor het plaatsen van deze vraag op de verkeerde plaats:o

Ik heb een bestand gedownload via phpBB en dat met FTP op mijn website geupload. Het werkt nu. Ik moet alleen nog enkele dingen ondekken.... Maar dan heb ik nog een vraag. Helpmij heeft een index pagina waar alle nieuwste vragen op staan. Hoe doe ik dit?

Mijn forum staat hier online: www.nour.nl/robloxforum

Maar hoe verander ik het logo die daar staat:
attachment.php

Iemand enige ervaring met phpBB?

Bijlagen

• helpmij.PNG
    helpmij.PNG
    5,4 KB · Weergaven: 73
De frontpage van Helpmij is zelf geprogrammeerd door zaken vanuit de forum-database op te vragen.

Er zijn ook wel standaard "portals" te vinden die dat regelen. Waarschijnlijk ook wel voor phpBB.

Logo veranderen is een kwestie van de afbeelding opzoeken, aanpassen en weer opslaan.

template-map?

Dank je. Gevonden en veranderd. Hij is mooi geworden en moet nog wel het een en ander ondekken....

Ik ben inmiddels al heel wat verder, en nou wil ik een stapje verder gaan om toch nog eens even terug te komen op de Index pagina die ik wil maken... Dat je kunt zien wat de nieuweste topic is. Ik heb al op Google gezocht maar niks gevonden. Welke informatie moet ik hebben om dit te vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan