phpbb2 uploaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

sucre

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Hoi,

Ik heb nu een host bij lycos daar heb je php database ik weet zo even niet hoe dat precies heet en het ondersteund mysq ofzo:P
Maar nu heb ik heel google al afgezocht. En ook deze site maar kan nergens duidelijk vinden hoe ik mijn forum online moet zetten(uploaden) Het wil niet lukken ik snap niet wat ze allemaal willen.

Iemand raad?
(zou fijn zijn:D)

Laatst bewerkt:
heb je ftp toegang? ik ga ervan uit van wel.
je upload met een ftp programma alle bestanden naar de website.

dan ga je vervolgens in internet explorer of firefox (of een ander programma kan natuurlijk ook) naar: www.jewebsite.nl/phpBB2/

als het goed is komt er dan automatisch de installer van phpBB te staan.

je moet nog wel www.jewebsite.nl vervangen door je website
en phpBB2 evt als dat niet de naam van de map is waarin de bestanden staan.
als je de bestanden in je "hoofd" map staan dan ga je gewoon naar www.jewebsite.nl

toevoeging:
als ftp programma kan je filezilla gebruiken, dit is een goed ftp programma en gratis!

Ik heb de bestanden nu allemaal geupload.
Maar wanneer ik:

www.members.lycos.nl/aresdon//phpBB2/

In de browser zet dan geeft de site een fout aan.
En ik weet niet wat ik eraan moet veranderen.

Hij staat nu helemaal online de map dat weet ik zeker ik heb even verder gekeken.
Ik heb ook wel iets gelezen over schrijfbaar maken moet ik dat nu nog doen?

Laatst bewerkt:
je hebt de bestanden niet (goed) geupload of je hebt de bestanden in een andere map dan phpBB2 geplaatst.

het is gelukt.

Bedankt ik was erg dichtbij al moet ik eerlijk toegeven.
Is er ook een nederlandse versie?

Maar nu heb ik alles ingevuld bij installatie en zegt hij steeds.

Could not find database.

Iemand een idee hoe ik dat moet oplossen?

je moet in de config.php je database naam en wachtwoord zetten. Maar als je nou eens begint met het lezen van de readme die bij phpbb zit.

je moet in de config.php je database naam en wachtwoord zetten. Maar als je nou eens begint met het lezen van de readme die bij phpbb zit.

volgensmij kan je dat gewoon in de installer opgeven, host, gebruikersnaam, wachtwoord, database.

je moet alleen wel in je control panel van je webhosting al een database hebben aangemaakt.

Het is gelukt alleen doordat het een free webhosting is, is het bagger erg sloom en nog reclame:)

Maar voorlopig weet ik genoeg en is de vraag opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan