Hallo allemaal,
Voor school moeten wij dingen gaan verkopen, nu is het plan om een bestelformulier te gaan maken met een PHPmail scriptje, zodat mensen alles zelf kunnen doen.
Ik heb een scriptje, alleen als ik die op mijn site zet. Werkt alles prima, als ik op verzenden druk krijg ik netjes een bericht: Bestelling geplaatst, maar ik krijg geen email... Wat doe ik verkeerd?
Alvast bedankt,
Jelle
Voor school moeten wij dingen gaan verkopen, nu is het plan om een bestelformulier te gaan maken met een PHPmail scriptje, zodat mensen alles zelf kunnen doen.
Ik heb een scriptje, alleen als ik die op mijn site zet. Werkt alles prima, als ik op verzenden druk krijg ik netjes een bericht: Bestelling geplaatst, maar ik krijg geen email... Wat doe ik verkeerd?
PHP:
<html><body><input name="form" type="hidden" value="form1">
<h1>Vul a.u.b. het onderstaande formulier in om rollades te bestellen:</h1>
' . $sFormError . '
<table border="0" cellpadding="3" cellspacing="0"><tbody><tr>
<td align="left" valign="top">Naam *</td>
<td align="left" valign="top"><input name="field_1" type="text" value="' . htmlentities($field_1) . '"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top">Adres *</td>
<td align="left" valign="top"><input name="field_2" type="text" value="' . htmlentities($field_2) . '"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top">Plaats *</td>
<td align="left" valign="top"><input name="field_3" type="text" value="' . htmlentities($field_3) . '"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top">Telefoonnummer *</td>
<td align="left" valign="top"><input name="field_4" type="text" value="' . htmlentities($field_4) . '"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top">Email adres *</td>
<td align="left" valign="top"><input name="field_5" type="text" value="' . htmlentities($field_5) . '"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top">Aantal Kiprollades *</td>
<td align="left" valign="top"><select name="field_6">1234567891011121314151617181920</select></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top">Aantal Varkenrollades *</td>
<td align="left" valign="top"><select name="field_7">1234567891011121314151617181920</select></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top">Aantal Runderrollades *</td>
<td align="left" valign="top"><select name="field_8">1234567891011121314151617181920</select></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top">Aantal Half om half rollades *</td>
<td align="left" valign="top"><select name="field_9">1234567891011121314151617181920</select></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top">Naam zoon/dochter (evt.)</td>
<td align="left" valign="top"><input name="field_10" type="text" value="' . htmlentities($field_10) . '"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top"> </td>
<td align="left" valign="top"><input type="submit" value="Verzenden"></td>
</tr></tbody></table>
';
}
else // Send form
{
$mail_to = 'rollades@stegewans.nl';
$mail_from = 'rollades@stegewans.nl';
$mail_subject = 'Bestelformulier rollades';
$mail_message = 'Formuliergegevens: ' . LF . LF
. 'Naam: ' . $field_1 . LF
. 'Adres: ' . $field_2 . LF
. 'Plaats: ' . $field_3 . LF
. 'Telefoonnummer: ' . $field_4 . LF
. 'Email adres: ' . $field_5 . LF
. 'Aantal Kiprollades: ' . $field_6 . LF
. 'Aantal Varkenrollades: ' . $field_7 . LF
. 'Aantal Runderrollades: ' . $field_8 . LF
. 'Aantal Half om half rollades: ' . $field_9 . LF
. 'Naam zoon/dochter (evt.): ' . $field_10 . LF
. LF
. 'IP: ' . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . ', Datum: ' . date('d-m-Y') . ', Tijd: ' . date('H:i:s');
mail($mail_to, $mail_subject, $mail_message, 'From: ' . $mail_from);
$sHtml .= '<h1>Bestelling geplaatst.</h1><p>Hartelijk bedankt voor het bestellen van de rollades!</p>';
}
echo $sHtml;
?></body></html>
Alvast bedankt,
Jelle