beste
nu ik eindelijk geslaagd ben in phpmyadmin te werken
wil ik graag een gastenboek
het liefs natuurlijk met voorbeeld tutorial maar kan iemand mij vertellen wat ik dan precies moet doen
dit wil ik doen
ik heb die tabellen en datavelden aangemaakt, ben alleen kwijt waar ik primary key en auto increment kan vinden]
verder moet ik een html opmaak en een php pagina maken geloof ik
nu ik eindelijk geslaagd ben in phpmyadmin te werken
wil ik graag een gastenboek
het liefs natuurlijk met voorbeeld tutorial maar kan iemand mij vertellen wat ik dan precies moet doen
Het gastenboek bestaat uit een tabel in de voorbeeld database, genaamd gastenboek en een aantal php pagina's. U maakt een php pagina genaamd gastenboek.php. Deze pagina bevat een knop die de pagina invoer.php opent, tevens laat het gastenboek.php alle gastenboek entries zien. Op de invoer.php pagina staan twee invoervelden, namelijk naam en boodschap. De invoer.php pagina bevat een knop "verstuur". Zodra de gebruiker op de knop "verstuur" drukt, wordt de inhoud van het formulier in de tabel "gastenboek" gestopt. De tabel gastenboek bevat de volgende datavelden: ID (int, primary key, auto-increment), naam (varchar 100), boodschap(TEXT), datum(date).
dit wil ik doen
ik heb die tabellen en datavelden aangemaakt, ben alleen kwijt waar ik primary key en auto increment kan vinden]
verder moet ik een html opmaak en een php pagina maken geloof ik
Laatst bewerkt: