phpmyadmin gebruiker maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tr0jan

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Hallo,

Ik wil dus op mn mysql server een gebruiker maken.. Als ik dat doe, geef ik hem een gebruikersnaam, zet hem op local, en een wachtwoord.. Ik vink "Maak een database met dezelfde naam en geef alle rechten hierop" aan en klik op start..

Als ik dan inlog op die gebruiker is die database aangemaakt en zijn er full rechten daarop:thumb: alleen staat er ook information_schema bij, dat heb ik dus liever niet, gewoon alleen de database voor die gebruiker.. Hoe kan ik dat instellen?

Alvast bedankt:)

Hey Trojan,

Welke versie van phpmyadmin gebruik je?

Ik heb net uitgeprobeerd wat je deed maar bij mij kwam het niet te staan..

anders maak je gewoon een nieuwe database aan en maak je een nieuwe gebruiker aan apart maar geef je ze dezelfde naam, wat ik overigens nooit doe trouwens

Ik maak altijd 2 accounts aan, 1tje die alleen bereikbaar is vanaf de localhost en waar phpmyadmin dus ook op draait en 1 die alleen maar de dingen mag doen die mijn site doet en meer niet.

dus krijg je bijvoorbeeld namen als: dbintra_admin (voor phpmyadmin)
en dbintra_web (voor op de website)

:love:

wat ik heb gedaan, is gewoon mysql administrator downloaden, en daar kun je het volgens mij aanpassen.

Hmm, dan weet ik het zo ook niet.

Ik gebruik phpmyadmin ;)

Maar je kunt de gebruiker toch de rechten ontnemen van de tabel information_schema?
Zorg dan wel dat je nog altijd een gebruiker hebt die daarin kan, anders kun je je dbase niet meer in ;) anders is het niet aan te raden de rechten van die gebruiker op information_schema te ontnemen ;)
Hoe staan de instellingen van je standaard account root?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan