phpmyadmin installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustangBE

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
hallo,

ik heb mysql en phpmyadmin geïnstalleerd , maar als ik in mijn Explorer
ingeef krijg ik melding dat de pagina niet kan worden weergegeven.
Als ik
ingeef krijg ik de data directory van die map.

ik heb het volgende al gedaan.
- config.sample.inc.php veranderd in config.php
- in windows onderdelen het volgende aan gevinkt : IIS > hulp programmas webbeheer > IIS beheerconsole (zie bijlage)IIS.png
- onder IIS beheer heb ik van de site PHPmyadmin een toepassing gemaakt.
- IIS 8 werkt OK.

Wat doe ik nog verkeerd ??

Je weet het maar nooit, dus daarom vraag ik het:

Heb je ook de PHP-module geinstalleerd in IIS?

Of gebruik niet het baggerslechte phpmadmin, maar iets als SQLmanager, HeidiSQL, SQLYog, of MySQL's eigen Workbench. Die zijn stuk voor stuk dertig keer beter op hun slechte dag dan phpmyadmin op z'n beste dag (en nee, dat overdrijf ik niet, het is geen goed plan om een database te beheren via een webbrowser)

Je bedoelt "de NAS draait een website met PHP" :-)

PHPAdmin is elcht en blijft slecht, dus gebruik het gewoon niet. Op een NAS heb je al helemaal geen behoefte aan phpmyadmin, installeer gewoon een echte tool op je pc en verbindt met de database op de NAS. (en dan is er nog de vraag waarom je een NAS gebruikt om een database te draaien, maar dat zijn keuzes die worden gemaakt....)

ik heb een Nas ter beschikking en dacht daar mijn DB op te zetten , aangezien de NAS geen MSSQL ondersteunt dacht ik aan MYSQL.
op de NAS staat phpmyadmin voor geïnstalleerd.
ik zie geen andere oplossing dan de NAS te gebruiken ??? zonder extra kosten te doen.
ben niet zo goed op de hoogte van dit.
alle suggesties zijn welkom.

Ok, even terug nar de basis

MySQL is de server en die staat op je NAS en dat werkt al. In het ergste geval moet je daarop een user aanmaken die mag aanloggen vanaf jouw PC. Standaard zal alleen de NAS zelf mogen aanloggen op zijn eigen database.

PHPMyAdmin moet je gewoon vergeten, het is een slechte tool.
Download heidiSQ vanaf http://www.heidisql.com/ geef daarin het IP en de username/password/databasename van je NAS in en gaan met die banaan.

Wat jij nu aan het doen bent is lokaal een website inrichten om phpmyadmin te installeren om via PHP een paar queries op je NAS uit t voeren, dat rammelt aan alle kanten.
Het is veel stabieler en eenvoudiger om gewoon via HeidiSQL direct contact te leggen met de database.

ok thx

ga het eens bekijken.
waarschijnlijk zal ik hier nog op terug komen met enkele vragen :)

ziet er inderdaad heel goed en gemakkelijk uit.
Ik heb al een DB in MSSQL , kan ik deze omzetten naar MYSQL ? of maak ik een nieuwe?
heb al heel wat software geprobeerd , maar het blijkt niet te lukken.

kan ik deze omzetten naar MYSQL ? of maak ik een nieuwe?

Elke database heeft zijn eigen dialect van SQL, dus zomaar overzetten gaat niet werken, maar je bent natuurlijk niet de eerste die dit wil dus je kunt er vast wel een tutorial over vinden. Of het verstandig is om naar MySQL te gaan is een tweede, MS-SQL is veel uitgebreider dan MySQL (want MySQL kan niet zoveel) dus als je database eenvoudig is kan het wel...

Maar een nieuwe maken is wellicht sneller.

aangezien er enkel mysql op mijn NAS staat zal ik geen andere keus hebben ?
als ik nu mijn DB file (.mdf) op mijn NAS zet en installeer MSSQL server op mijn computers , kan ik de server dan niet verwijzen naar dat bestand ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan