phpMyAdmin overdracht gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

boule

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
Beste mensen,

Ik ben samen met iemand en website aan het maken met PhpMyAdmin.
We doen dit momenteel nog op de eigen PC voordat we gaan hosten.
Ik werk met WAMP en daarin PhpMyAdmin de ander werkt met PhpAdmin met UBUNTU.
Er wordt door hem een xxxxxx.sql aangemaakt en naar mij gemaild.
Als ik de basis structuur van dat bestand bekijk beginnen de namen van de tabellen met hoofdletters.
Als ik echter importeer dan veranderen de namen in kleine letters.
Als die niet gelijk zijn zouden de PHP instructies volgens de afzender niet werken.

Ik dacht dat het te maken kon hebben met de hoofdlettergevoeligheid van de character set maar aantal wijzigingen gedaan maar het resultaat blijft het zelfde.
Overigens is het ook al zo dat als ik een databank aanmaak en daar hoofdletters gebruik deze ook gelijk terug worden gezet naar kleine letters.

bij voorbaat dank

Boule

Hallo,

Om gebruik te kunnen maken van hoofdletters in tabel namen zul je de my.ini (WAMP->MYSQL->my.ini) moeten aanpassen.
Voeg de volgende regel toe : lower_case_table_names=2

Echter zou ik je niet aanraden om met hoofdletters te werken maar met underscores, de meeste ORM systemen zetten deze namelijk in code om naar camelCase namen.
Zoek eventueel meer informatie op over de naming conventions binnen SQL.

Success:thumb:

afspraken

Ieder bedankt voor reacties.

In de conventies wordt ook genoemd dat Windows geen hoofdletters gebruikt en dat bij Linux wel mogelijk is. Daarbij het advies om bij dit soort situaties kleine letters te gebruiken.
Heb in de PHP bestanden alle referentie aan bestandsbenaderingen de teksten aan gepast. bv ipv FROM Club veranderd in FROM club.

Ben nu weer een stap verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan