is inmiddels opgelost! Toch bedankt 
Hallo,
Ik ben, om het zo maar te noemen, een beginner op 't gebied van databasen en phpmyadmin.
Op mijn pc heb ik een erg mooi script staan voor een poll, deze bevat o.a. de pagina "database.php". Ik heb nu een database aangemaakt maar moet ook nog een tabel aanmaken, nergens kan ik vinden hoeveel velden ik moet aanmaken en wat ik vervolgens daarmee moet gaan doen.. ik heb totaal geen verstand van phpmyadmin, tenminste.. zou niet weten hoeveel velden ik aan moet maken en vervolgens wat voor type etc.
Dit kan ik ook nergens vinden en wordt ook niet bij de uitleg van het script verteld?
Hoop dat iemand mij kan helpen, hier volgt de database.php:
De error die ik op de website krijg te zien is als volgt:
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\domains\habbocity.nl\wwwroot\pages\poll\database.php on line 48
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\domains\habbocity.nl\wwwroot\pages\poll\database.php on line 72

Hallo,
Ik ben, om het zo maar te noemen, een beginner op 't gebied van databasen en phpmyadmin.
Op mijn pc heb ik een erg mooi script staan voor een poll, deze bevat o.a. de pagina "database.php". Ik heb nu een database aangemaakt maar moet ook nog een tabel aanmaken, nergens kan ik vinden hoeveel velden ik moet aanmaken en wat ik vervolgens daarmee moet gaan doen.. ik heb totaal geen verstand van phpmyadmin, tenminste.. zou niet weten hoeveel velden ik aan moet maken en vervolgens wat voor type etc.
Dit kan ik ook nergens vinden en wordt ook niet bij de uitleg van het script verteld?
Hoop dat iemand mij kan helpen, hier volgt de database.php:
PHP:
<?
# Filename : database.php
class database
{
# Database vars
var $user = "...";
var $pass = "...";
var $host = "localhost";
var $name = "...";
# Functie die mysql_num_rows teruggeeft
function num_rows($sql)
{
$this->connect();
$res = mysql_query($sql);
$aantal = mysql_num_rows($res);
mysql_close();
return $aantal;
}
# Functie de mysql_fetch_array teruggeeft
function get_array($sql)
{
$this->connect();
while($data = mysql_fetch_array($res))
$row[] = $data;
mysql_close();
return $row;
}
# Zelfde als hierboven maar dan 1 row
function get_single($sql)
{
$this->connect();
$data = mysql_fetch_array($res);
mysql_close();
return $data;
}
# Functie die een normale query runt
function execute($sql)
{
$this->connect();
mysql_close();
return $res;
}
# Functie die de database connectie maakt
function connect()
{
return mysql_select_db($this->name, mysql_connect($this->host, $this->user, $this->pass));
}
}
?>
De error die ik op de website krijg te zien is als volgt:
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\domains\habbocity.nl\wwwroot\pages\poll\database.php on line 48
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\domains\habbocity.nl\wwwroot\pages\poll\database.php on line 72
Laatst bewerkt: