PhpNUKE installatie problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollige

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Hallo allemaal

Ik probeer php nuke te installeren... maar het wil niet lukken..
Ik heb de install.txt doorgelezen, en ik geloof dat ik gedaan heb wat er staat.. Allereerst de config.php aanpassen...

$dbhost = "localhost";
$dbuname = "*******";
$dbpass = "*******";
$dbname = "******";
$prefix = "nuke";
$user_prefix = "nuke";
$dbtype = "MySQL";
$sitekey = "********";
$gfx_chk = 0;
$subscription_url = "";
$admin_file = "admin";
$tipath = "images/topics/";
$nuke_editor = 1;
$display_errors = false;

Dat heb ik gedaan, en ik weet dat ze kloppen..
De volgende 2 stappen zijn dit:
1) Create a database called, for example, nuke:

mysqladmin create nuke

2) Now fill the databases with the tables in nuke.sql file:

mysql nuke < nuke.sql

Ik kan geen database aanmaken bij mijn host.. Ik moet gebruik maken van altijd dezelfde database... Daarom heb ik ook bij de config gewoon de naam van mijn database opgegeven, van een al bestaande dus...
Ik heb geen idee hoe ik die database moet vullen met de tabellen in de nuke.sql file...
Maarr...
Er staat ook bovenaan dat als ik gebruik maak van software zoals phpmyadmin ik deze 2 stappen kan overslaan..
en mijn hosting (one.com) heeft dat.

Nougoed daarna komt nog de stap om een bestandje te chmodden, maar ik heb ook geen idee hoeals je niet je eigen server hebt,en volgens mij is het niet heel belangrijk...
en daarna moet ik in de brouwser naar admin.php.. maar als ik daar naartoe ga krijg ik gewoon een blanko pagina.. Ik vertel liever niet wat mijn domeinnaam is etc want anders als ik hem eenmaal werkend heb kan iemand anders leuk voor mij dat super account instellen en mag ik overnieuw beginnen :p

Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik moet doen?

EDIT:
Ik heb net voor het eerst even in phpmyadmin gekeken, en daar stond niks over een tabel met nuke ofzo.. Ik heb hem helemaal geleegt (oude forums enzo) en nu heb ik dus een lege database..... Hoe krijg ik daar nu die nuke.sql ofzo in?

Laatst bewerkt:
Database aanmaken (is al gedaan aangezien jij maar eentje hebt) en selecteren, vervolgens naar tabblad SQL en daar op "Bladeren" klikken en nuke.sql opzoeken... Dan hoef je alleen maar op "Go" te klikken en de database wordt geimporteerd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan