Physics Engine voor 3D Game

Status
Niet open voor verdere reacties.

wahagn

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Heey allemaal,

Ik ben een 3d spel aan het maken met een 3d engine ( <- SoftPixel Engine), nu ben ik op het punt dat ik een physics engine wil intergreren in de 3d engine ( SoftPixel Engine heeft een sound en netwerk engine er in zitten maar geen phyics engine). Dus ben ik opzoek naar een goede physics engine voor 3D physics in de game. Ik ken wel een paar beroemde zoals Newton, Bullet, Physix maar waar ik echt opzoek naar ben is een makklijke engine die beginner vriendelijk is. Het hoeft dus geen hele uitgebreide te zijn, het enige wat ik nodig heb zijn: ragdoll physics, vehicle physics, gravity, en optioneel: character physics. Ik heb natuurlijk zelf ook gezocht maar kon niks vinden dat was wat ik wou, behalve de Simple Physics Engine die een beetje in de buurt kwam van wat ik wou, maar je mag die engine niet gebruiken voor comerciële doeleinden en het is al 1 jaar lang niet geupdate. Dus weten jullie een physics engine die in de buurt komt van wat ik wil? by the way hoop ik dat ik een beetje duidelijk heb uitgelegd wat ik wil...

De doeleinden voor het gebruik van die physics engine klinken mij niet in de oren als makkelijke onderwerpen. Ik ben dus ook benieuwd of er libraries zijn die dat werkelijk "makkelijk" maken zonder dat ze je vrijheid al te hard inperken.

Er zijn 3 libraries die ik graag wilde aanraden, maar je hebt ze zelf al genoemd in je post :). Ik zou me toch in één van die drie verdiepen.

Bedankt voor je reactie.. Ok, ik zal nog even doorzoek, mocht ik niks passends vinden zal ik toch een van die drie gebruiken of Tokomak.

De reden dat ik nog even wil doorzoeken is dat er meestal hele goede engines zijn die niet beroemd zijn en dus moeilijk te vinden.
Bijvoorbeeld de 3d engine die ik gebruik voor mijn spel ( SoftPixel Engine ) , want ik gebruikte eerst irrlicht omdat ik niet van het bestaan afwist van SPE doordat het moeilijk te vinden was.

By the way als sommige mensen nog niet begrepen hebben waarom ik een andere physics engine zoek en niet een van die drie beroemde heb gekozen: ik wil physics engine die gebruiksvriendlijk omdat ik gebruiksvriendlijkheid meer waardeer dan veel en goede features.

Dus geen nieuwe physics engines gevonden die aan mijn wensen voldoen? :rolleyes: :p

Ik zelf ook niet... dus het lijkt erop dat ik een van de beroemde engines moet gaan gebruiken, ik denk dat ik ga kiezen tussen Newton en Bullet

Mocht een van jullie toch een physics engine hebben waar ik mischien naar zou will kijken kunnen jullie het alsnog posten, sterker nog ik zou heel blij zijn als jullie dat zouden doen.
Want het zou kunnen zijn dat ik niet goed genoeg heb gezocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan