pi

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Hoe krijg ik in Word 2000 het pi teken en hoe krijg ik kubieke meters (m3) vierkante meters, diameter in het kwadraat (d2) etc?
Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar krijg het niet voor elkaar.

Bij voorbaat dank, Oki

pi moet ik nog ff zoeken maar kubieke meters en vierkante meters doe je door te kiezen voor Opmaak -> lettertype en dan bij de opties (achter de witte vierkante vakjes) te kiezen voor Super of subscript. (Bij super gaat het getalletje omhoog, bij sub gaat 'ie naar beneden) Ezelsbruggetje: sub van submarine -> onderzeeer.

Laatst bewerkt:
De pi zul je moeten zoeken tussen de griekse symbolen de m² m³ enz zul je gewoon moeten maken door de ² en de ³ na de letter in te voegen.
Ik heb al een tijd niet meer met office 2000 gewerkt maar in office xp had ik ze zo te pakken.

Hoi,

Pi kan je als symbool invoegen (Invoegen > Symbool)
Daarna kies voor het lettertype 'Symbol' en kan je het pi-teken opzoeken.

Succes :thumb:

Bij mijn weten staat Pi niet in de asci tabel, en bijgevolg kan je dit teken niet zomaar typen. Ik dacht echter dat dit kon door bepaalde programma's zoals mathcad.

Maar w8t eens: Ik gebruik W2K pro NL en als je start - programma's - bureau accessoires - systeemwerkset doet, dan vind je daar het programma speciale tekens. Dan kan je simpel copy pasten...

Zie screenshot in bijlage...

Bijlagen

• pi.jpg
    pi.jpg
    77,2 KB · Weergaven: 148
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan