PicoPSU Voeding voor zuinige HTPC voldoende?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hermanvanfijn

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2012
Ik bouw zelf een (kleine en stille) HTPC welke ik zo efficient mogelijk wil inrichten. Dit betekend een zuinig moederbordje, processor een uiteraard een efficiente voeding. Mijn vriend google geeft mij weinig duidelijkheid dus ik leg mijn vraag in jullie handen. Is de voeding voldoende voor onderstaand systeem?

Ik zit te denken aan een PicoPSU in de volgende configuratie:

- ASUS E45M1-e DELUXE moederbord (geintegreerde AMD Hudson 1.65Ghz en HD6320 videokaart)
- PICOPSU 160XT met 150 Watt netadapter M350 behuizing
- 4 GB geheugen
- 64GB SSD OCZ Agility 3

Nou, dat komt wel wat krapjes 160 watt ik zou eerder 200 watt of hoger aanrader

Er is mij verteld dat een asus e45m1 erg zuinig is. Deze zit namelijk ook in een asus nettop en heeft maar een voeding van 65w. Geheugen een SSD nemen ook niet veel < 10w. Dan is 160 toch ruim voldoende?

Asus E45M1 : 65~70 watt
OCZ Agility 3 60 Gb : 5~10 watt
Geheugen : < 5 watt

Bij elkaar ongeveer 85 Watt, maar wacht... Denk ook nog aan eventuele harde schijven in de toekomst (Na overstromingen in thailand zijn afgelopen)
Dvd of blu-ray Brander/speler Misschien voor betere prestaties nog een extra videokaart, later, dan kom je wel rond de 180~200 Watt

dan is het altijd fijn om te weten, dat je genoeg power hebt omdat allemaal aan te kunnen
als je denkt ik zal misschien een extra harde schijf erin doen, dan is dit zat maar als je ook later een wat krachtigere videokaart (voor full hd of misschien later zelfs 3D films)
wilt dan zit je met het probleem dat je voeding het niet trekt

Its Your Choice :)

Bedankt voor je advies! Ik ga het avontuur toch aan. De componenten zijn besteld. Als ik hem geassembleert heb zet ik hier mijn verslag nog uiteen. Wellicht kan het meer mensen helpen bij het maken van een beslissing.

Geen probleem, ik hoop dat je een mooi home theater PCtje krijgt :)

Hallo,

Ik heb sinds gisteren ook zo een systeem.
e45m1-i deluxe
8GB kingston
WDC 1000GB WD10EALX
en LG Bluray.
en Highpoint 4p esata

Een 120W pico krijgt dit perfect getrokken (wel een 12V P4 stekker bij moeten gebruiken)

Doch op de 60GB agiltiy krijg ik win7 64 home premium niet correct geïnstalleerd.
Hij doet install doch na reboot komt de boodschap dat de hij registery niet kan vinden.
Een repair van win7 helpt niet.
firmware van ssd is 2.22

mvg
Laery

Temperatuur van cpu is ook altijd tegen de 60C aan.

Welkom op Helpmij..

En met deze toevoeging gaat er nu een slotje op topic.
Deze is immers van Januari en niet aktueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan