PicPicture(hulp)

Status
Niet open voor verdere reacties.

blue-one

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2005
L,s,
in navolging op mijn eerdere vragen hier de ( waarschijnlijk ) allerlaatste:

ik moet in een picturebox een afbeelding tonen ( Yathzee spel waarde = plaatjesnummer dat correnspondeert met de inhoud ervan --> 1=1.bmp bevat afbeelding van één oog op een steen.)
Wanneer ik volgens de reader onderstaande invoer krijg ik een foutmelding: Sub or Function not defined.
Ik snap dat er iets niet ge-defined is, maar ik kom er niet achter wat precies..... Mn deadline voor deze ongein is morgen, en ik zit nogal met de handen in het haar... Wie o wie verlost mij....

PHP:
Private Sub cmdMaakGetal_Click()
Dim intGetal  As Integer                                    'Opnieuw de declaratie voor de variabele voor willekeurig getal, anders worden het kommagetallen....
intTeller = intTeller + 1                                    'Er wordt er één opgeteld bij de teller
For Index = 0 To 4                                          'Geldt voor de labels van 0 tot 4
If lblUitvoer(Index).BackColor = vbWhite Then              'Voorwaarde geldt alleen als de achtergrondkleur groen is
Else                                                         'Indien er een andere achtergrondkleur is
Randomize
intGetal = Rnd * 5.9 + 0.5                                 'Het getal wordt gekozen tussen 1 en 6
Dim hulp As Integer
For hulp = 0 To 5
If intGetal = 1 Then
PicPicture1(hulp).Picture = LoadPicture(App.Path & "\Images\1.bmp")
lblUitvoer(Index).Caption = intGetal
End If
If intGetal = 2 Then
PicPicture1(hulp).Picture = LoadPicture(App.Path & "\Images\2.bmp")
End If
If intGetal = 3 Then
PicPicture1(hulp).Picture = LoadPicture(App.Path & "\Images\3.bmp")
End If
If intGetal = 4 Then
PicPicture1(hulp).Picture = LoadPicture(App.Path & "\Images\4.bmp")
End If
If intGetal = 5 Then
PicPicture1(hulp).Picture = LoadPicture(App.Path & "\Images\5.bmp")
End If
If intGetal = 6 Then
PicPicture(hulp).Picture = LoadPicture(App.Path & "\Images\6.bmp")
End If
lblUitvoer(Index).Caption = intGetal                        'De label geeft het getal weer
lblUitvoer(Index).Enabled = True
End If                                                         'Einde van de voorwaarde
Next hulp                                                  'Naar volgende label
If intTeller = 3 Then                                         'Begin van de voorwaarde, als de teller drie is dan..
cmdMaakGetal.Enabled = False                                   'De button maakgetal is niet te zien
cmdNieuwSpel.Visible = True                                  'De button nieuwspel is te zien

For Index = 0 To 4                                              'Mbt (0) tot (4)
lblUitvoer(Index).BackColor = vbRed                            'De achtergrondkleur wordt rood
Next Index                                                        'Volgende label
Else
End If                                                       'Einde van de voorwaarde die gold bij "als de teller die is..."

End Sub

Private Sub

ALs je met de debugger er doorheen stapt, waar klapt ie dan op?

Als je de code wat uitlijnt kun je wellicht sneller een overzicht krijgen van waar het mis is.

Grtz,

Ik kreeg de melding dat Sub or Function not defined is, en PicPicture werd "blauw", geselecteerd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan