pictogram bureaublad weergeven in taakbalk toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.ploegstra

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Hoe moet ik het pictogram bureaublad weergeven in taakbalk (snel starten) toevoegen.
Ik ben het kwijtgeraakt
Ik heb windows xp home

dit is niet gelukt, Waarschijnlijk is dit bestemd voor windows 98 en internet explorer 4. Zou het lukken als ik de windows opnieuw ga installeren. Kan ik de windows cd rom over installeren zonder het huidige windows te verwijderen

de oplossing is als volgt: volg met de verkenner het pad
"C:\Documents and Settings\Eigenaar\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch" en kopieer hier of maak een snelkoppeling van "Bureaublad weergeven" naar de desktop en verplaats hem dan naar de snelstartbalk.
Eigenaar (of anders een andere gebruiker) moet hiervoor Administrator-rechten hebben.

Bron

Of je doet in vervolg de sneltoets Windows-toets + D

En toch is dit de manier. En als je de link goed leest zul je zien dat het ook voor xp en ie6 geldt

Plaats het bijgevoegd bestand in de volgende map: C:\Documents and Settings\<gebruikernaam>\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Bijlagen

Zou het lukken als ik de windows opnieuw ga installeren. Kan ik de windows cd rom over installeren zonder het huidige windows te verwijderen
Dat kan. Een gemakkelijkste methode is om terwijl je in Windows bent, de Setup CD in de lade te leggen.
De CD zal zelf opstarten en je krijgt dan dit menu.

(Klik voor vergroting.)

Kies voor XP nu installeren, waarna je een keuzevenster krijgt met Update en Installatie. Kies Update.
Maar om een Update te doen alleen voor het herstel van Snel starten...
Weet je zeker dat je de oplossing van M@rio wel exact genoeg hebt uitgevoerd?

Stop de inhoud van de rar file in

C:\Documents and Settings\JOUW NAAM\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

100% dat het weer werkt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De suggestie van Jozo gaf de oplossing.
Ik heb het tweakje van regel 61 rechts geinstalleerd. Hierna opnieuw opstarten en het pictogram Bureaublad weergeven stond weer op zijn plaats.
Mensen bedankt voor jullie hulp.

groet Harrie Ploegstra

De tip van m@rio/microsoft
http://support.microsoft.com/kb/190355/nl

werkt niet.
Ik krijg uiteindelijk een kladblokicoontje op het bureuablad en als ik die naar de snelstart-taakbalk sleep en vervolgens uitprobeer opent het kladblokbestandje weer. Niet het bureaublad.
Wat doe ik fout?

@Everhart,

Je bent aan het reageren op een topic uit 2007. Beter om zelf eventjes een nieuw topic aan te maken.

@patrickt,

Ik heb jou niet op mijn moderators lijstje staan, dus lees de volgende mededeling nog eens door;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=214634

@everhart,

Het is niet toegestaan om mee te liften in iemand zijn / haar topic.

Gezien de leeftijd van de topic, doe ik deze nu op slot.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan