pictogram in titelbalk userform plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is nog al onduidelijk, kan je meer info geven? Wat heb je gemaakt/gedaan?

In een standaard venster moet je de Icon property wijzigen.

Je kan bij de design op de form klikken en rechts bij de properties zoeken naar Icon, browse naar je icon en klik dan op ok :P.

pictogram plaatsen in titelbalk userform

Je bedoelt het icon links?

ja inderdaad het icon links in de titelbalk van mijn Userform
ik heb al geprobeerd om deze eigenschap bij de properties te zoeken maar die staat er niet bij

ik heb ook geen idee welke programmacode ik hiervoor moet gebruiken en waar ik die moet plaatsen

ik ben momenteel een onderhoudsprogramma voor scheepsmotoren aan het maken met excel 2003 en streef ernaar om de toekomstige gebruikers van het programma puur en alleen gebruik te laten maken van userforms en excel dan op de achtergrond te houden
ik ben hier al aardig ver mee .alleen zou ik de venstertitels graag voorzien van een zelfgemaakte pictogram .
als u mij hiermee kan helpen zou ik echt erg blij zijn !!! mvg Bas de jong

Je kan bij de design op de form klikken en rechts bij de properties zoeken naar Icon, browse naar je icon en klik dan op ok :P.

als ik bij de properties kijk zit daar geen property icon of picto bij
en als ik code schrijf bijv UserForm1.Picto=........ dan krijg ik de foutmelding dat de variabele niet is gedefinieerd.

Het is er toch echt:

form_icon.jpg

Je moet het formulier zelf selecteren om die property te kunnen zien.

bedankt voor je reactie
het eigenschappen venster dat u mij toegestuurd hebt kan ik niet tevoorschijn toveren
ook niet als ik bijv met mijn muis het formulier zelf selecteer en dan naar de eigenschappen ga via de werkbalk eigenschappen
ik krijg weliswaar en eigenschappenvenster tevoorschijn maar die is anders als degene u mij als voorbeeld toegestuurd heeft.
ik kan in het eigenschappenvenster die ik zelf tevoorschijn krijg bijv wel de titel in de titelbalk(Caption),afbeelding op de achtergrond(Picture),Name, etc etc aanpassen .
Gezien ik nog een echte rookie ben met VBA zal ik ongetwijfeld wel iets belangrijks over het hoofd zien .
Ik hoop dat u mij een stapje in de goede richting kunt geven
mvg Bas de jong

Geen idee wat je allemaal aan het doen bent...

Ga eens naar het menu View, dan Properties Window (F4). Het propery window moet nu tevoorschijn komen.

Als je nou je form selecteerd moet je alle eigenschappen van het form kunnen zien in die window, waaronder ook de Icon property.

Welke software gebruik je? Ikzelf gebruik Visual Studio 2008 VB.NET.

ik ben momenteel een onderhoudsprogramma voor scheepsmotoren aan het maken met excel 2003 en streef ernaar om de toekomstige gebruikers van het programma puur en alleen gebruik te laten maken van userforms en excel dan op de achtergrond te houden
Gezien ik nog een echte rookie ben met VBA zal ik ongetwijfeld wel iets belangrijks over het hoofd zien .

Als je de gebruikers alleen de userforms wil laten gebruiken, heb je Visual Basic nodig. Je kan de Express edition downloaden van de Microsoft site.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan