Pictogram met rood kruisje wordt (ten onrechte) getoond

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Merkwaardig probleempje met mijn (draadloos verbonden) laptop.
Het netwerk/internet-pictogrammetje recht onderin in de taakbalk vertoont sinds enkele dagen een rood kruis. Dit is normaal gesproken een signaal dat er 'geen' internetverbinding is.
Echter... met de internetverbinding, zowel mailen als surfen is niets mis. Afsluiten en opstarten helpt ook niet.
Vraag is dan ook: hoe krijg ik hier weer het 'standaard' pictogram?
George

;) En die ook, .... kan je via TuneUp proberen in orde te zetten...:thumb:
ngpys5.jpg

Bedankt voor je tip. Maar... ik heb geen Tune Up op mijn laptop. En om die nou voor zo'n klein probellmje te kopen, dat vind ik ook een beetje ver gaan..

Laatst bewerkt door een moderator:
Is het niet van je draad verbinding, welke niet aangesloten is? Maak een een screenshot.

Het lukt me niet om via de paperclip een plaatje (screenshot) van het pictogram te plaatsen. Ik krijg steeds, na uploaden, een foutmelding (rood rondje met uitroepteken!).

Maar het is het pictogram dat ROYONIC op zijn screenshot van Tune Up aanwijst en dan hiervan de tegenhanger, met een rood kruis erdoor.

En ja, het is zeker van de draadloze verbinding.

Waar naar gewezen wordt op de screenshot van de tuneup utilities is niet van de draadloze verbinding.

Sorry, maar dan begrijp ik niet wat je bedoelt. Probleem is nog steeds dat ik geen screenshots kan uploaden, terwijl het toch gewoon jpg'tjes zijn??

Kun je misschien aangeven waar ik dan precies naar moet kijken?

Sorry, maar dan begrijp ik niet wat je bedoelt. Probleem is nog steeds dat ik geen screenshots kan uploaden, terwijl het toch gewoon jpg'tjes zijn??

Kun je misschien aangeven waar ik dan precies naar moet kijken?

Screenshots zijn 8 en 13 KB, mag 100 KB zijn, dacht ik.

Deze is van een LAN verbinding en niet van draadloos. Dan ook nog van Vista, Windows 7 en XP hebben andere iconen.

attachment.php

Bijlagen

• netwerk pictogram.jpg
    netwerk pictogram.jpg
    2,3 KB · Weergaven: 1.538
Deze is van een LAN verbinding en niet van draadloos. Dan ook nog van Vista, Windows 7 en XP hebben andere iconen.

attachment.php

Je hebt gelijk. Het is inderdaad een netwerk-pictogram. Voor alle duidelijkkheid. Op mijn desktop (Windows 7) heb ik een 'bedrade' verbinding met de router (Fritz!box) en op mijn laptop (Windows Vista) een draadloze.
Maar het is toch zo, als je wel een goede netwerkverbinding hebt, maar geen 'draadloos' internet, dan staat er toch een rood kruis door. Of vergis ik me....

Ik heb overigens (toch maar) met Tune Up utilities de boel opgeschoond, en ik heb mijn vertrouwde pictogrammetje weer terug. Nog wel even afwachten, was eerder ook al een 'even' zichtbaar.

Nogmaals dank voor je reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan