pictogram op buroblad veranderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter duin1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb enkele afbeeldingen op mijn computer staan die ik wil gebruiken als pictogram op mijn buroblad.
Hoe doe ik dat?

:)

Bedoel je dat je plaatjes wilt gebruiken voor je icoontjes op het bureaublad (zo ja, voor welke toepassingen)? Of dat je een plaatje als achtergrond plaatje voor je bureaublad wilt gebruiken?

Welk OS gebruik je?

plaatjes voor toepassingen

Ik wil graag eigen plaatjes voor snelkoppelingen op het buroblad gebruiken.
Het zijn bijv. snelkoppelingen naar de sites van 2 sportclubs. Bijv. een volleybal en een scheisdrechter zou ik willen gebruiken.:rolleyes:

Dat kan via de eigenschappen van die snelkoppeling. In Vista gaat dat als volgt:
- rechtermuisknop op icoontje snelkoppeling, selecteer Eigenschappen
- tweede tabblad "Webdocument" aanklikken
- klik op knop "Ander pictogram"
- klik op knop "Bladeren"
- ga naar de folder van het nieuwe pictogram en selecteer het nieuwe pictogram

Het resultaat is het mooiste als je pictogram niet te groot is (afhankelijk van de schermresolutie circa 32x32 of 64x64 pixels).

pictogram

Als ik naar de folder ga van de mijn picogrammen,in mijn geval "mijn afbeeldingen"zie ik de pictogrammen/fotos niet.
Onderaan staan bij bestandstypen pictogrambestanden.

Als ik dat verander in bestandstypen alle bestanden dan zie ik de pictogrammen/fotos WEL.
Ik gebruik Windows XP

Plaatjes dienen als een .ico bestand (dus een icoontje) te zijn opgeslagen. Met het gratis programma IrfanView kun je elk gewenst plaatje als .ico bestand opslaan.

en hoe krijg je icoontjres duidelijker?

Hoi,
Gelukt, bedankt voor de moeite.Heb nog 1 vraag. Hoe krijg ik de icoontjes wat duidelijker of groter?:thumb:

Als je een hogere schermresolutie hebt, dan zijn grotere icoontjes (bijv 64x64 pixels of groter) aan te raden. Er zijn speciale paketten (vaak te koop :( ) waarmee je een icoon-bestand (.ico) kan maken met meerdere resoluties erin. Dus eigenlijk 1 bestand met meerdere bestanden...

Windows pakt dan zelf de meest geschikte icoon uit dat bestand, afhankelijk van de schermresolutie en het aantal beschikbare kleuren. Nu draaien de meeste mensen Windows tegenwoordig op 24-bits kleuren of meer, dus spelen kleuren minder een rol.

Er is een Microsoft site die goede info geeft over het maken van eigen icoontjes:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms997636.aspx

En een paar Icon editors:

bedankt,opgelost

erg bedankt. Opgelost!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan