Pictogram op taakbalk vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruurdjo

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Waar kan ik de mogelijkheid vinden of inschakelen om weer pictogrammen op de taakbalk vast te zetten?
Sinds een paar maanden kan ik geen pictogrammen meer op de taakbalk vastzetten.
Bij rechts klikken word die mogelijkheid niet meer geboden en bij slepen vanaf bureaublad verschijnt er een rood verbods icoontje
Op bestaande pictogrammen rechtsklikken geeft nog wel de mogelijkheid tot losmaken van de taakbalk. Ik heb als test vandaag een pictogram via rechtsklikken verwijderd en daarna geprobeerd er weer op te zetten maar dit werd geweigerd, ook al is de taakbalk ontgrendeld.

Laatst bewerkt door een moderator:
Configuratiescherm -> Taakbalk

Misschien dat je daar nog wat dingen kunt aan- of afvinken.

Ik krijg enkel bij AutoCAD een verbodsteken en het is me een raadsel waarom, want alle andere programma's gaan wel :eek:

Pictogram op taakbalk

Door rechtsklikken op de taakbalk kwam ik al op de eigenschappen van taakbalk en ben alle mogelijkheden nagegaan maar geen resultaat.

Hoi,
Welkom op Helpmij.nl

Je kan programma's koppelen aan de taakbalk, geen snelkoppelingen of je moet de snelstartbalk herstellen.
Ga naar start> alle programma's,klik rechts op het programma dat je wil vastpinnen,daar staat de optie " aan taakbalk vastmaken"
Staat je programma (dus geen snelkoppeling) op het buroblad dan kun je het wél naar de taakbalk slepen.
Succes.

Laatst bewerkt:
In het startmenu krijg ik bij rechtsklikken niet de optie "aan taakbalk vastmaken"
In de verkenner bij rechtsklikken op de exe van een programma wel en veranderd de optie in "losmaken van de taakbalk" bij aanklikken, maar het programma is niet aan de taakbalk vastgemaakt ook niet als je het eerst via de verkenner opend. Als je daarna het programmapictogram op de taakbalk met rechts aanklikt verschijnt alleen de optie "venster sluiten" :(

Hallo Ruurdjo,

Als je een programma opent kunt je daar in de taakbalk onderin rechter-muisknop op doen en dan komt er een menu, daar kies je de op een na onderste: "Dit Programma vastmaken aan de taakbalk".
Zo simpel hé? Maar je moet het wel ff weten.

RMS123.

Sorry maar dan weet ik het nu ff niet, maar aangezien ik me nooit neerleg bij onopgeloste problemen zal ik daar zeker nog op terugkomen. Hoop voor het moment dat nog iemand anders de oplossing weet.
Succes tot zover.

Oplossing:
Hallo Ruurdjo,

Als je een programma opent kunt je daar in de taakbalk onderin rechter-muisknop op doen en dan komt er een menu, daar kies je de op een na onderste: "Dit Programma vastmaken aan de taakbalk".
Zo simpel hé? Maar je moet het wel ff weten.

RMS123.

Deze menu optie ontbreekt als je nieuwe programma's wilt vastmaken.
Eerder vastgezette programma's kan ik nog wel losmaken maar daarna niet meer vastzetten.

PS: het kan niet met alle apps.
je kunt volgens mij wel alle apps(dus geen bestanden) naar de balk toeslepen.
maar dan moet je wel de taakbalk ontgrendelen door: R-Mouse Taakbalk> Eigenschappen> Bovenste hokke taakbalk vergrendelen uit zetten(staat meestal al)

ff status naar opgelost svp. dat scheelt de server weer denkwerk:p

Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost,
de optie vastmaken aan taakbalk is niet meer aanwezig in het rechts klikken menu,
ook bij programma's die er eerder wel op de taakbalk vastgemaakt waren

Een programma vastmaken aan de taakbalk
Ga op een van de volgende manieren te werk:

Klik, als het programma al wordt uitgevoerd, met de rechtermuisknop op de knop van het programma op de taakbalk (of sleep de knop naar het bureaublad) om de Jump List van het programma te openen en klik op Dit programma vastmaken aan de taakbalk.
– of –
Klik, als het programma niet wordt uitgevoerd, op Start, ga naar het pictogram van het programma, klik met de rechtermuisknop op het pictogram en klik vervolgens op Aan de taakbalk vastmaken.

U kunt een programma ook vastmaken door de snelkoppeling voor het programma van het bureaublad of het menu Start naar de taakbalk te slepen. Ook is het zo dat als u de snelkoppeling van een bestand, map of website naar de taakbalk sleept (en het gekoppelde programma nog niet is vastgemaakt aan de taakbalk), het programma aan de taakbalk wordt vastgemaakt en het item aan de Jump List van het programma wordt vastgemaakt.

Opmerkingen
Als u een vastgemaakt programma van de taakbalk wilt verwijderen, opent u de Jump List van het programma en klikt u op Dit programma losmaken van de taakbalk.

Mappen en snelkoppelingen naar mappen worden weergegeven in de Jump List van Windows Explorer wanneer ze worden geopend of vastgemaakt.

U kunt een programma van het menu Start vastmaken aan de taakbalk, maar niet van de taakbalk aan het menu Start.

Bron: Windows help
Link naar de site van Microsoft met het instructiefilmpje
Succes.

Wat voor programma er ook op de taakbalk wordt gezet, bij rechtsklikken verschijnt alleen de mogelijkheid "venster sluiten"

Waar is de mogelijkheid te vinden om het rechtsklikken menu voor de taakbalk aan te passen?

gewoon erheen slepen. (het snelkoppelinkje naar het progje)

Bedankt voor de antwoorden maar helaas zit er niet een antwoord bij dat de oplossing brengt. Is de vraag eigenlijk wel goed begrepen?

als die vergrendeld is:

1 rechter muisknop op de taakbalk
2 eigenschappen
3 taakbalk vergrendelen uitvinken

als dit niet werkt; na welke handeling(install van app ofzo) hield hij d'r mee op?

De taakbalk is niet vergrendeld.
Als je geopende programma's op de taakbalk rechtsklikt verschijnt er alleen de optie "venster sluiten"
Er mist dus duidelijk de optie "Aan de taakbalk vastmaken"
Vandaar mijn vraag in een eerdere reactie
"Waar is de mogelijkheid te vinden om het rechtsklikken menu voor de taakbalk aan te passen?"
Wat er tot nu geantwoord werd zijn de reguliere mogelijkheden die wel bekend zijn.
In Vista kon je dergelijke dingen wel ergens aanpassen. In Win7 ben ik deze nog niet tegen gekomen.

Probleem opgelost.
Door het verwijderen van de pijltjes in de snelkoppelingen was ook de mogelijkheid om iets op de taakbalk vast te zetten verdwenen.
De pijltjes zijn nu terug en alles werkt weer, maar er zijn nog andere mogelijkheden om de pijltjes weg te krijgen las ik ergens.
Iedereen bedankt voor het meedenken en in het bijzonder dorado voor het verwijzen naar de oplossing.:)

You're welcome!
Succes ermee;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan