pictogrammen blijven leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggelmee

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Berichten
228
Beste helpers.
Ik heb met Orange installatie ADSL/telefonie extra Livebox op de laptop iets geks. Op een gegeven moment (in handleiding blz 40. Het scherm 'eenvoudig automatisch instellen" zou moeten verschijnen. Boven, op de Acer desktop pc, verscheen dat scherm inderdaad.
Na installatie staan daar nu 2 pictogrammen op het bureaublad, nl Orange en Livebox.
Op het bureaublad van de laptop staan die pictogrammen er ook, maar dan als "e" (zo'n omgevouwen hoekje en de e van internet) pictogram. Ook stopt de install. cd rom op het punt dat op blz 40 staat. Er is daar op de laptop dus ook geen mogelijkheid om de knop "volgende" aan te klikken en ik kan dus niets invullen. Boven op de pc dus wel! hoe kan dat/ ik vind het raar. Heb al gedeinstalleerd en opnieuw gedaan maar de pictogrammen blijven "leeg".
De verbinding werkt tot nu toe wel.
Bedankt voor jullie hulp.
 
Ik heb 1 Orange icoon en 1 "lege" icoon. Geen aandacht aan schenken, het spul werkt.
Daarnaast, is het een Vista machine of een XP machine waarop het gebeurt?
 
niet werkende internetkoppelingen

Het is XP SP2. Het zijn niet werkende snelkoppelingen, zijn echter wel van belang (instellingen e.d.) en bovendien vreemd dat het niet werkt. als ik ze open zie ik kladbloktekst!
 
ja die staan er. ik zag op mijn pc dat bij de eigenschappen van de snelkoppelingen (die op de pc wel werken) het vakje "archief" is aangevinkt. Dit vakje ontbreekt in de eigenschappen van deze snelkoppelingen op mijn laptop.
 
Als de url's staan bij url in de snelkoppelingen, dan wórdt naar die url's gegaan.
 
ja dat is zo. toch ontbreekt er een deel van de installatie. een aantal toolbars e.d.
 
Dan zou ik alles middels software dé-installeren en nog een keer opnieuw proberen.
 
gedaan.exact hetzelfde verschijnsel: de installatie stopt op een gegeven moment en ik kan niet verder. de pictogrammen blijven als internetkoppeling en verder leeg. de helpdesk zegt dat het aan mijn laptop ligt, ik denk aan het toestaan van popups, of bepaalde beveiligngen??
 
Zonder achter jouw machine te zitten, is het lastig om een 100% antwoord te kunnen geven. Enige dat ik je nog kan meegeven is mijn ervaring met de installatie van de livebox:

ik heb ook redelijk veel "tegenslag" gehad tijdens de installatie, idd. ook vastlopers en andere vreemde verschijnsels zoals de SSID sleutel die ik niet kon invoeren omdat het vlak lichtgrijs bleef.

Na redelijk wat keren opnieuw proberen lukte het uiteindelijk en sindsdien (sinds half oktober) draait mijn internet middels Orange probleemloos.
Ik heb nog niet eerder een provider gehad die mij zólang probleemloos internet heeft verstrekt en ik ben inmiddels met de 5e bezig. Het is een ontzettende luxe voor mij om onafgebroken 7 maanden lang storingsvrij / stabiel internet te hebben. (Nu eerst even "afkloppen")
 
Laatst bewerkt:
welke versie had je? ik heb hier 2.1
hoe vaak heb je het opnieuw moeten doen?
En welke keuzes heb je gemaakt...alles opnieuw of herstellen...
??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan