pictogrammen en taakbalk weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsekie

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2002
Berichten
370
Hallo,

Mijn zusje heeft een laptop met win xp home. alles draaide prima. vanmorgen ad aware gedraaid, liep vast, en na een kwartier schakelde de compu zichzelf uit (?)
opnieuw opgestart, komt voorbij het inlogscherm (zij is de admin) en vervolgens verschijnt alleen het bureaublad. Geen pictogrammen, geen taakbalk, geen systeemvak nada noppes verder.

Ik had ooit eens iets gelezen over starten in veilige modus. Dus opnieuw compu aangezet, op f8 gedrukt en dan??

Ik moet haar via de telefoon helpen en weet dan niet welke optie ze moet kiezen.

Kan iemand ons verder helpen?

Groeten!
 
die hebben we gekozen en dan kreeg ze weer iets waaruit ze moest kiezen, ik dacht dat ze ervoor kon kiezen om voor het c: station te kiezen en dan starte windows gewoon weer op maar kwam weer niet verder dan het bureaublad, wat is dan de volgende stap?

Is er misschien ergens een overzicht van al die stapjes?
 
En als ze op het Buroblad op de Muis rechts klikt>Pictogram schikken op>in dat venster een vinkje zet bij...Burobladpictogrammen weergeven
 
rechtsklikken doet het niet. het enige wat gebeurt is het verschijnen van het scherm dat je krijgt als je tijdens het opstarten op f8 drukt.

schiet me nu te binnen dat ze ook ergens het admin wachtwoord moest invoeren terwijl ze bezig was met de opties onder f8 en toen kreeg ze de melding dat het wachtwoord niet klopte(?)
 
Wordt zo lastig helpen!
Merk Laptop >Wel Reg Nr staat er op>heeft ze een recover cd>Of XP Home Cd>Driver Cd>

Kan ze via F8 De laatst bekend werkende... eens proberen
 
ja je hebt gelijk, lastig om zo te helpen. Ik ga haar morgen even bellen voor de info waar jij om vraagt en dan keer ik weer terug. Wat ik wel weet is dat het een packerd bell is en ze kon geen xp home cd vinden en zou op zoek gaan naar een recovery cd. Als ze die cd heeft, wat dan?

groetjes van,
 
Of je vraag om even naar jou te komen,heb je de Laptop er gelijk bij:D
 
is ook een goed idee!:thumb:

morgen verder dan. dankjewel zover..
 
Of ik of een ander.

Plaats dan een berichtje er bij,komt het weer bovenaan:D
 
Als Ad-Aware vast loopt kan je proberen om je harde schijf te laten controleren op fouten. Vervolgens daarna Ad-Aware weer laten scannen. Vergeet ook schijfopruiming niet.
Zover komt die Laptop nog niet meer:D
 
Laatst bewerkt:
probleem is opgelost!:thumb:
er was geen recovery cd bij maar tijdens opstarten moest f11 een paar keer worden ingedrukt en daar kwam de hersteloptie tevoorschijn. had nog niet eerder van drukken op f11 gehoord. Leverancier geeft er dus geen cd meer bij maar parkeert die info ergens op de hd.
weer wat geleerd...:)

Ze zit nu wel met allerlei pop ups die continu verschijnen en de boel erg vertragen. Laptop heeft dan al wel verbinding met het netwerk maar ie is nog niet eens opgestart.
Weer iets om te gaan oplossen..

dank voor het meedenken..

groeten van,
 
Laat haar dit even doen als die opstart,je kan de link naar haar toe sturen als het Laptop weer doet.

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

  • Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
2. Download en uitleg AdAware en laat het scannen.

3. Download en uitleg Spybot S&D en laat het scannen.

4. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

    Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")
    Klik op de knop Empty Selected.

    Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Klik op de knop Empty Selected.
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten
5. Start op in veilige modus

6. Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.

    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

    * Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
7. Start weer op in Normale modus

8. Zijn er nog problemen, meldt het dan even.

Succes ;)

Groeten Bandit123 :)

Link Ad-Aware http://www.filehippo.com/download_ad-aware/
 
Laat haar dit even doen als die opstart,je kan de link naar haar toe sturen als het Laptop weer doet.

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

  • Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
2. Download en uitleg AdAware en laat het scannen.

3. Download en uitleg Spybot S&D en laat het scannen.

4. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

    Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")
    Klik op de knop Empty Selected.

    Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Klik op de knop Empty Selected.
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten
5. Start op in veilige modus

6. Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.

    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

    * Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
7. Start weer op in Normale modus

8. Zijn er nog problemen, meldt het dan even.

Succes ;)

Groeten Bandit123 :)

Link Ad-Aware http://www.filehippo.com/download_ad-aware/

Ben ik weer....adaware en spybot konden hun taak niet volbrengen, hielden er gewoon mee op. Had toen geen tijd meer...ben nu weer achter dat apparaat gekropen en zag dat norton meegeleverd was. Heb norton geinstalleerd en laten scannen.
die gaf aan dat ie allerlei narigheid gevonden had maar dat een deel niet kon worden verwijderd.
Toen compu geforceerd gestopt...andere mogelijkheid was er niet. Opnieuw gestart, nu krijg ik steeds vensters van norton met een viruswaarschuwing trojan.byteverify en hij geeft daarin aan dat het bestand niet kan worden verwijderd of dat de toegang is geweigerd.

Compu opnieuw opgestart in veilige modus en norton daar volledige scan laten doen. Hij vond vervolgens 754 geinfecteerde bestanden en heeft die verwijderd.
Toen compu weer normaal gestart (duurt ongeveer 10 minuten!) en ik blijf de schermpjes van norton krijgen, ik moet dan op ok klikken en dan verschijnt de volgende. moet ik dit 745 keer blijven doen?

Wat zal ik nu verder doen vanaf hier?

Hoop dat er iemand is met geduld..

groeten van,
 
waarom nou per se quarentine sommige bestanden kunnen echt wel verwijderd worden.
En voor hoeverre is quarentine veilig worden ze dan echt niet meer gebruikt?
Want als ze echt niet meer gebruikt worden kunnen ze net zo goed verwijderd wordent toch.
 
en als je t niet zeker weet zoek je het geinfecteerde bestand op via google wat het inhoud. als het idd alleen een virusbestand betreft ( dus geen geinfecteerde windowsxp bestand ) dan kan je het beter gelijk verwijderen idd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan