• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pictogrammen functie graag advies aub?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flightcase

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
Bekijk bijlage pictogram test 1 - kopie.xlsx

Beste,

Ik heb verschillende onderwerpen gelezen betreffende de piktogram meldingen, maar deze zijn wat te gecompliceerd voor mij.
Ik heb heb niet voldoende kennis hiervan om dit feilloos werkende te krijgen.

Na 1 dag zoeken en verschillende teferelen in beeld gekregen te hebben wil ik toch graag even een voorbeeld opdracht posten.
Hetgeen ik zeer vreemd vind is dat als ik de celopmaak kopieer naar andere cellen ik zeer eigenaardige taferelen te zien krijg :confused:

Ziet iemand het zitten om dit te verduidelijken aub?
Het voorbeeld in bijlage is vrij eenvoudig opgesteld.

alvast heel erg bedankt :o

je wil deze volgorde rood-oranje-groen-oranje-rood dat gaat niet met het stoplicht, die kan alleen groen-oranje-rood

Laatst bewerkt:
oh , daar was ik niet van op de hoogte. Thnx
Vandaar dat ik soms onjuiste inkleuringen kreeg.
Ik heb ook al geprobeerd 2 celopmaken te creeren, maar tevergeefs.
Zijn er misschien andere manieren om een rood bolletje te laten verschijnen als de waarde boven of onder F1 en F2 vallen?
In princiepe is het niet nodig dat ik de groene waarde weet. Als de groene waarde niet verschijnt zou het niet erg zijn. Een oranje waarde mag ook wegvallen.
Het belangrijkste is dat ik weet wanneer de 2 randvoorwaarden overschreden worden.

ben nog steeds aan het knutselen tot iemand mij uit mijn droom helpt denk ik :(

Bedankt, maar de pictogrammen zijn visueel wat mooier he :love:
Bestaat er geen manier om een ingevoerde rode bolletje op te laden maar dan in uw laatste sheet? Ik weet dat er ook symbolen kunnen ingevoerd kunnen ingevoerd.
Als ik dan de teksopmaak in het rood zou zetten dan heb ik ook een rood bolletje denk ik :confused:

Ik ga zelf ook nog eens experimenteren. Hopelijk geraak ik nog aan verder advies??
Alsvast heel erg bedankt hoor.

Wat vind je van dit alternatief.
Lijkt toch een beetje op het pictogram?

Bijlagen

Hoi Popipipo!

Dat is wel een alternatief.
echter heb ik een symbool gevonden bij invoegen/symbool/ lettertype Webdings nr 110 (vlak onder lettertype Vrinda)
dit bolletje lijkt mij wat groter en ronder. Ik kan deze niet integreren in de formule :-(
Hoe jij dit allemaal voor mekaar krijgt.. Thnx

In mijn voorbeeldje zijn cellen H5:H15 allemaal gevuld met CHAR(197) (ned: teken(197))
Verander dit in CHAR(110) en verander lettertype in WEBDINGS
En hij moet het doen.

Heel erg bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan